ارسال به دیگران پرینت

معاون توسعه وزارت بهداشت خبر داد

تخصیص بودجه ۸۵ هزار میلیاردی به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹

معاون توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد و علاوه بر آن درصدی نیز اعتبار از محل‌های دیگر برای این پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تخصیص بودجه ۸۵ هزار میلیاردی به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹

سید کامل تقوی‌نژادضمن بیان این مطلب در خصوص برنامه این وزارتخانه در حوزه پروژه‌های خوابگاهی در سال ۹۹ نیز گفت: اعتبارات ساخت پروژه‌های خوابگاهی باید از محل دریافت تسهیلات و منابع خود دانشگاه‌ها تامین شود که در این زمینه با بانک‌های رفاه و ملت تفاهم‌نامه امضا کردیم. پروژه‌ها نیز تعریف شده است و از آن محل اعتبارات ارزیابی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص بازسازی و نوسازی ساختمان‌های علوم پزشکی نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های ما برنامه‌های متفاوتی در این زمینه دارند و برخی از ساختمان‌های دانشکده‌های تخصصی در حال ساخت و تکمیل است و تعداد این پروژه‌ها بسیار متفاوت است.

معاون توسعه وزارت بهداشت با اشاره به مجوز استخدام ۱۰ هزار نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطر نشان کرد: نتیجه این آزمون اعلام شده و در برخی از رشته‌ها نیاز به مصاحبه تخصصی است ولی عمده آن‌ها کسانی هستند که تا اسفندماه به کار گرفته می‌شوند.

دکتر تقوی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر ما حدود ۴۴ هزار تخت در حال احداث داریم و امسال نیز هشت هزار تخت بیمارستانی به بهره‌بردای می‌رسد و این آمار در سال آینده به شش هزار می‌رسد و بودجه مورد نیاز برای مابقی این پروژه ها فراهم می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: حدودا ۳۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای بحث ساخت و تجهیز بیمارستان‌های مورد نظر مورد نیاز است.

معاون توسعه وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: امسال اعتباراتی که داشتیم از محل ردیف‌های مختلف بوده است و یکی از این‌ها ردیف‌ها از محل یک درصد ارزش افزوده می‌باشد که حدودا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای هزینه‌ عمرانی در نظر گرفته شده است که اخیرا نیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به این اعتبارات اضافه شده است و  باید از خزانه وصول شود بطور کلی امسال حدود  ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات فوق برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه