ارسال به دیگران پرینت

شرط ترامپ برای توافق با طالبان چیست؟

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که ترامپ به طور مشروط و در صورتی با توافق صلح با طالبان موافقت می‌کند که این گروه تعهد خود را برای کاهش پایدار خشونت‌ها اثبات کند.

شرط ترامپ برای توافق با طالبان چیست؟

 بیش از 18 سال از حمله آمریکا به افغانستان و 18 ماه از آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان می‌گذرد که دونالد ترامپ بطور مشروط با توافق صلحی با طالبان موافقت کرده که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده و ممکن است آغازی بر پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا نیز باشد.

نشریه «نیویورک تایمز»، چاپ آمریکا نوشت: این توافق تنها در صورتی امضا خواهد شد که طالبان تعهد خود را برای کاهش پایدار خشونت‌ها در یک بازه حدوداً 7 روزه آزمایشی ثابت کند.

براساس این گزارش، اگر توافق به امضا برسد آمریکا خروج تدریجی نیروهایش از افغانستان را آغاز می‌کند و مذاکرات مستقیم بین طالبان و رهبران افغانستان درباره آینده کشورشان آغاز می‌شود.

یک مقام ارشد آمریکایی آگاه از روند مذاکرات قطر گفت که ترامپ موافقت ابتدایی خود را برای توافق با طالبان، در صورت توقف خشونت‌ها، در روز دوشنبه و زمان حضور در مراسم بازگشت دو نظامی کشته شدن آمریکا در افغانستان اعلام کرد.

یک دیپلمات ارشد در واشنگتن نیز اظهار کرد که از لحاظ اصولی توافق 95 درصد مورد توافق است اما احتمال اعلام توافق نهایی در چند هفته آینده روشن‌تر خواهد شد.

گفتنی است که پیش از این نیز آمریکا و طالبان به توافق بسیار نزدیک بودند و ترامپ رهبران طالبان را نیز به کمپ دیوید دعوت کرده بود اما پس از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله طالبان این دیدار و نیز مذاکرات را لغو کرد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه