ارسال به دیگران پرینت

لیگ قهرمانان آسیا و شروع سینوسی نماینده‌های ایران

از شروع فوق‌العاده سپاهان تا اشتباهات بچه‌گانه مدافعان پرسپولیس

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برای نماینده‌های ایرانی پشت سر گذاشته شد که دو شکست، یک تساوی و یک برد حاصل کار چهار نماینده ایران بود.

از شروع فوق‌العاده سپاهان تا اشتباهات بچه‌گانه مدافعان پرسپولیس

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای نماینده‌های ایران از روز دوشنبه و با بازی الشرطه عراق و استقلال شروع شد. استقلال و شهرخودرو به عنوان تیم‌هایی با موفقیت از دور پلی‌آف به دور گروهی رسیدند و سپاهان و پرسپولیس به ترتیب دیگر تیم‌هایی بودند که روبروی حریفان قرار گرفتند. در نهایت حاصل کار چهار نماینده ایران دو شکست، یک مساوی و یک پیروزی بود. سپاهان تنها نماینده برنده ایران در هفته اول بازی‌ها لقب گرفت و شهرخودرو و پرسپولیس نتیجه را به حریفان خودشان واگذار کردند. این شروع برای نماینده‌های ایران شروع چندان مناسبی نبود. هرچند نباید فراموش کرد که همه نماینده‌های ایران در هفته اول خارج از خانه به مصاف رقبای خودشان رفتند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان در کشور میزبان و شهرخودرو در کشور ثالث روبروی حریفان خودشان قرار گرفتند.

تساوی استقلال و الشرطه در عراق در حالی بدست آمد که دو تیم دیگر گروه نماینده ایران هم به نتیجه تساوی رضایت دادند. الاهلی عربستان حریف بعدی استقلال و الوحده امارات دیگر بازی گروه یک رقابت‌ها را برگزار کردند و در بازی آنها نیز دقیقا نتیجه مشابه 1-1 بدست آمد تا همه چیز در جدول برای استقلال و سایر حریفان برابر باشد. این شاید تنها نکته امیدوارکننده از دل هفته اول برای استقلالی باشد که دوشنبه هفته آینده در زمین بی‌طرف باید روبروی الاهلی عربستان قرار بگیرد. این بازی بدون شک نسبت به بازی اول برای آبی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. چراکه کسب برد مقابل اصلی‌ترین شانس صعود، ضمانت خوبی برای تیم فرهاد مجیدی خواهد بود.

شکست شهرخودرو مقابل الهلال پرستاره در اولین تجربه آسیایی اما کار را برای شاگردان مجتبی سرآسیایی در بازی‌های آینده کمی سخت کرده. شهرخودرو بعد پشت سر گذاشتن دو بازی در مرحله پلی‌آف حالا برای اولین بار در تاریخ خودش به دور گروهی لیگ قهرمانان رسیده. در گروه شهرخودرو دیگر تیم قدرتمند یعنی پاختاکور با کسب پیروزی در مقابل الشباب دبی باعث شد نماینده مشهد و ایران در حال حاضر قعرنشین گروه دوم بازی‌ها باشد. شهرخودرو روز دوشنبه هفته آینده هم با توجه به تصمیماتی که از قبل گرفته شده باید در ازبکستان به مصاف پاختاکور برود و با امتیاز برگشتن از تاشکند می‌تواند دستاور بزرگی برای نماینده ایران باشد.

با پشت سر گذاشتن روز اول، در روز دوم بازی‌های هفته اول شاهکار سپاهان امیر قلعه‌نویی توجه خیلی‌ها را در آسیا به خود جلب کرد. زردهای اصفهان بعد سال‌ها غیبت دوباره به لیگ قهرمانان برگشتند و این بار قدم اول را به شدت محکم برداشتند. برد 4-0 در زمین العین امارات بدون شک روحیه فوق‌العاده‌ای خواهد بود برای زردهای اصفهان که در بازی آینده و در قطر مقابل السد ژاوی نتیجه خوبی بگیرند. السدی که در بازی خودش مقابل النصر عربستان به تساوی 2-2 رسید تا حالا سپاهان در شروع کارش صدرنشین گروه مرگ بازی‌ها باشد.

آخرین دیداری‌ هم که روز سه‌شنبه برای نماینده‌های ایران به پایان رسید دیدار الدحیل و پرسپولیس در قطر بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی در اولین تجربه آسیایی این فصل خود در همان 15 دقیقه ابتدایی غافلگیر شدند و روی اشتباهات بچه‌گانه نتیجه را خیلی زود به حریف واگذار کردند. پرسپولیس یحیی درست مثل الشارجه امارات دیگر شکست خورده گروه سوم بازی‌ها لقب گرفته و این اتفاق اهمیت بازی سه‌شنبه هفته آینده قرمزها مقابل همین الشارجه را بیشتر می‌کند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نصر ارسالی در

      تو اسیا فقط تیم هائی میبرند که تو کشورشدون مهندسی شده قهرمان نمی شوند فوتبال اسیا پل سراط است.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه