ارسال به دیگران پرینت

۱۰ حرکت اشتباه در زبان بدن که دیگران را از شما فراری می دهند

ما همیشه متوجه نیستیم وقت هایی که در کنار دیگران هستیم با پاها، دست ها یا حالت صورت خود چه می کنیم. شاید حتی به ذهن مان خطور نکند که این چیزها هم مهم هستند. اما زبان بدن ما می تواند واقعاً چیزهای زیادی درباره ی شخصیت و احساسات ما بیان کند. زبان بدن ما می تواند کمک کند ذهنیت خوبی از خود در دیگران بسازیم و به هدف مان، چه گرفتن یک شغل، چه برقراری دوستی با دیگران و چه هر کار دیگری باشد برسیم، یا برعکس، ممکن است کاری کند که دیگران از ما دوری کنند.

۱۰ حرکت اشتباه در زبان بدن که دیگران را از شما فراری می دهند

در ادامه درباره ی عادت هایی صحبت خواهیم کرد که اغلب ما آن ها را داریم اما در علم زبان بدن اشتباه محسوب می شوند. کنار گذاشتن این عادت ها می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی ما داشته باشد.

۱- قوز می کنید

حرکات اشتباه در زبان بدن

حالت بدن تان می تواند نکات زیادی را درباره ی اعتماد به نفس شما آشکار کند. اگر قوز می کنید، این مسأله نشان می دهد که شما احساس ناامنی روانی می کنید. اگر حالت بدن تان را اصلاح نکنید، ممکن است قوز کردن برایتان عادت شود و حتی زمان هایی که احساس ناخوشایندی ندارید هم این کار را انجام دهید. دیگران این مسأله را نشانه ی پایین بودن اعتماد به نفس شما تلقی خواهند کرد.

- دست به سینه می شوید یا پا روی پا می اندازید

بسیاری از ما هنگام نشستن دست به سینه می شویم یا یک پایمان را روی دیگری می اندازیم. اگر در این وضعیت در حال صحبت با کسی باشید، ممکن است طرف مقابل تان فکر کند که شما حالت تدافعی دارید. این مسأله می تواند این پیام را برای شخص مقابل داشته باشد که شما مایل به تعامل با او یا شنیدن حرف هایش نیستید، یا اینکه در کنار او احساس راحتی نمی کنید. اما اگر دست ها و پاهایتان را باز نگه دارید، قابل اعتمادتر به نظر خواهید رسید.

۳- مرتب با چیزی ور می روید

چه عادت همیشگی تان باشد و چه کاری که فقط وقت اضطراب برای آرام کردن خودتان انجامش می دهید، باید سعی کنید دست از دائم ور رفتن با چیزی بردارید. اگر در حین یک مکالمه یا جلسه ی مهم، دائم موهایتان را دور انگشت تان بپیچید، حلقه ی ازدواج تان را بچرخانید، با انگشتان دست یا پایتان به جایی ضربه بزنید، یا ساعت تان را چک کنید، ممکن است اینطور به نظر برسد که حوصله تان سر رفته و ترجیح می دهید آنجا نباشید.

۴- به گردن تان دست می کشید

شاید برای کم کردن اضطراب تان باشد که به گردن تان دست می کشید یا شاید هم فقط برای کم کردن درد گردن تان، حتی اگر چیزی نباشد که شما را نگران کند. در هر صورت، باید از کاری که با دست هایتان می کنید آگاه باشید و سعی کنید تا حد ممکن از انجام این حرکت خودداری کنید. در غیر اینصورت، این حرکت می تواند نشان دهنده ی اضطراب و راحت نبودن شما با دیگران باشد.

۵- ناخن تان را می جوید

عادت دیگری که مضطرب بودن شما را به دیگران نشان می دهد، جویدن ناخن است. این کار شاید به کم شدن اضطراب تان کمک کند، اما احساس شما را هم برملا می کند. به علاوه، این کار می تواند حواس کسی را که با او در حال صحبت هستید پرت کند و حتی ممکن است برای شخص مقابل مشمئز کننده باشد. جدا از این ها، این کار به ناخن های شما صدمه می زند و از آنجایی که دیگران شما را بر اساس ظاهرتان قضاوت می کنند، ممکن است با این کار ذهنیت بدی از خودتان در دیگران ایجاد کنید.

۶- در تماس چشمی افراط یا تفریط می کنید

پرهیز از تماس چشمی می تواند نشانه ی آن باشد که اعتماد به نفس پایینی دارید یا از شخص مقابل خوش تان نمی آید و حتی ممکن است با این کار غیر قابل اعتماد به نظر برسید. از طرفی دیگر، مسقیم و با جدیت خیره شدن در چشمان طرف مقابل می تواند از شما فردی پرخاشگر در ذهن دیگران بسازد و باعث شود آن ها در کنار شما معذب باشند. به جای این کار، نگاه هایی منقطع اما طولانی به طرف مقابل تان داشته باشید.

۷- به نظر می رسد حواس تان جای دیگری است

دور از ادب است که وقتی با کسی در حال صحبت هستید حواس تان جای دیگری باشد، اما گاهی هم پیش می آید که اصلاً متوجه پرت بودن حواس تان نیستید. یا گرچه حواس تان به شخص مقابل است اما به جای دیگری نگاه می کنید، در نتیجه ممکن است او فکر کند که شما به حرف هایش گوش نمی دهید. سعی کنید نشان دهید که گوش تان واقعاً با او است. برای این کار به شخصی که در حال صحبت است نگاه کنید یا کاری کنید که برای او روشن شود که به او احترام می گذارید و در مکالمه شرکت دارید.

۸- پشت چشم نازک می کنید

پشت چشم نازک کردن نشانه ی روشنی از بی احترامی است. این کار اگر جزئی از یک ارتباط غیر کلامی با یکی از دوستان تان برای نشان دادن بی حوصلگی تان یا آزاردهنده بودن چیزی برایتان باشد، می تواند تا حدودی بی ضرر باشد. اما اگر این حرکت واکنش شما به حرف های همکار یا رئیس تان یا یک شخص کاملاً غریبه باشد، ممکن است حالت صورت تان برای آن ها زننده یا توهین آمیز باشد.

۹- فراموش می کنید لبخند بزنید

ما اغلب، به ویژه در موقعیت های رسمی، فراموش می کنیم که لبخند بزنیم. اما لبخند زدن روش بسیار خوبی است تا نشان دهید از اعتماد به نفس برخوردارید و از ارتباط با دیگران استقبال می کنید. این کار می تواند باعث شود دیگران هم جواب لبخند شما را با لبخند دهند و در مجموع احساس مثبت و راحتی نسبت به شما داشته باشند. با این حال، نباید زورکی بخندید، چون این ریسک وجود دارد که ریاکار و غیر قابل اعتماد به نظر برسید.

۱۰- بیش از حد خشک و ساکت هستید

اگر بیش از حد خشک و ساکت باشید ممکن است اینطور به نظر برسد که علاقه ای به صحبت با شخص مقابل و شنیدن حرف های او ندارید. خشک بودن شما می تواند دیگران را معذب هم بکند. سعی کنید با حالت صورت تان از خود اشتیاقی واقعی نشان دهید و بدون اینکه خیلی معلوم باشد، حرکات بدنی شخص مقابل را تقلید کنید. این کار می تواند کمک کند ذهنیت مثبت تری از خود در دیگران بسازید.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه