ارسال به دیگران پرینت

تازه ترین اعتراف امریکا:109سرباز امریکایی در حمله ایران به عین الاسد آسیب مغزی دیده اند

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، تایید کرده است که تعداد سربازانی که بر اثر حمله موشکی ماه گذشته ایران به دو پایگاه هوایی در عراق دچار آسیب مغزی شده‌اند به ۱۰۹ نفر رسیده است. این در حالی است که در شب وقوع این حمله و روزهای پس از آن دونالد ترامپ تاکید داشت که نیروهای آمریکایی آسیبی ندیده‌اند.

تازه ترین اعتراف امریکا:109سرباز امریکایی در حمله ایران به عین الاسد آسیب مغزی دیده اند

تایید آمار ۱۰۹ نفر در روز دوشنبه، دهم فوریه، از افزایش ناگهانی و فراوان تعداد آسیب دیدگان حکایت دارد چرا که پنتاگون در گزارش قبلی خود تعداد مجروحان را ۶۴ نفر اعلام کرده بود.

حمله موشکی ایران در روز هشتم ژانویه و ۸ روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران روی داد و به موجب آن دست کم ۱۵ موشک از داخل خاک ایران به دو پایگاه هوایی در استان‌های انبار و اربیل عراق اصابت کرد.

 

با وجود تایید آمار ۱۰۹ نفری سربازان آسیب دیده، پنتاگون روز دوشنبه، دهم فوریه، اعلام کرد که ۷۰ درصد مجروحان اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.

 

پنتاگون در همان ماه ژانویه هم گفته بود احتمال افزایش آمار وجود دارد به آن علت که جراحت‌های نسبی و ملایم‌تر آثار خود را به مرور زمان بروز می‌دهند.

با وجود این، روز دوشنبه، جونی ارنست، نماینده جمهوری خواه کنگره خواستار توضیح رسمی پنتاگون درباره این آمارهای متعدد شده است.

 

سپاه پاسداران روز ۸ ژانویه اعلام کرد که با هدف "انتقام سخت" از آمریکا ۲۲ موشک به سوی دو پایگاه هوایی عراق که میزبان نیروهای آمریکایی هستند پرتاب کرده است. آمریکا اصابت ۱۵ فروند از این موشک‌ها که بیشتر آنها به سوی پایگاه عین الاسد در استان انبار شلیک شده بودند را تایید کرد.

در واکنش اولیه به این حملات دونالد ترامپ با تاکید بر "آسیب ندیدن" نیروهای آمریکایی از کاهش تنش با ایران سخن گفت و آن را دلیلی ضمنی برای واکنش نشان ندادن ارتش آمریکا برشمرد.

اما چند روز پس از این حمله پنتاگون خبر داد که دست کم ۱۱ نفر از نظامیان این کشور را به علت آنچه آسیب‌های مغزی ناشی از انفجارها خوانده شده تحت نظر پزشکان قرار داده و همچنین ارتش آمریکا ناچار شده ده‌ها نفر از سربازان مستقر در پایگاه عین الاسد را برای اطمینان از سلامت مغزی مورد معاینه قرار دهد.

این آمار در گزارش‌های بعدی پنتاگون افزایش یافت و تا پیش از امروز به ۶۴ نفر رسیده بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه