ارسال به دیگران پرینت

آتش‌سوزی در پارک ملی بوجاق گیلان

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر، از آتش‌سوزی ۲۷ هکتار از پارک ملی بوجاق در اثر وزش باد گرم خبر داد.

آتش‌سوزی در پارک ملی بوجاق گیلان

ابراهیم غلامی امشب  در آستانه‌اشرفیه با اشاره به زمان آغاز آتش‌سوزی در اراضی پارک ملی بوجاق اظهار کرد: این آتش‌سوزی از چهارشنبه آغاز و تا امروز ادامه داشته و تاکنون ۲۷ هکتار از اراضی پارک ملی بوجاق دچار حریق شده که بیشترین میزان از این اراضی بوته و علفزار بوده است.

وی با بیان اینکه تمام ارگان‌ها در تلاشند تا از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنند، گفت: متأسفانه امروز از ساعت پنج عصر دوباره با شدت گرفتن باد گرم در منطقه، آتش شعله‌ور شده و تمام مسؤولان منابع طبیعی و آتش‌نشانی در تلاشند تا این حریق را خاموش و از گسترش آن به سمت منازل مردم جلوگیری کنند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با اشاره به عدم خسارت به حیوانات در پارک ملی بوجاق افزود: بر اساس آخرین اخبار، هیچ‌گونه از حیوانات در این پارک آسیب‌ندیده و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

غلامی با اذعان به اینکه خطری اسکله شیلات بندر کیاشهر را تهدید نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در منطقه علفزار و نیزار بوده است هیچ تهدیدی اسکله را تهدید نمی‌کند هرچند سازه‌های اسکله شیلات از بتن است.

وی یکی از دلایل آتش‌سوزی اراضی پارک ملی بوجاق را بی‌احتیاطی گردشگران عنوان کرد و گفت: هم‌زمان با شروع باد گرم و مساعد بودن هوا قاعدتاً گردشگران زیادی به این منطقه آمده و قطعاً آتشی را روشن کردند لذا با وزش باد گرم این آتش‌سوزی گسترش پیداکرده و باعث آتش‌سوزی نیزار شد لذا ۹۰ درصد دلیل این اتفاق سهل‌انگاری گردشگران بوده است.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با تأکید بر اهمیت پارک ملی بوجاق در رشد گردشگری منطقه افزود: با توجه به اینکه بیشترین میزان آتش‌سوزی مربوط به نیزار بوده با بارش باران سریع رشد می‌کند ولی اگر به جنگل‌ها سرایت کند آسیب بسیار زیادی به منابع طبیعی استان وارد می‌شود.

غلامی با درخواست از مردم برای رعایت به نکات ایمنی در مناطق جنگلی تصریح کرد: در رسانه‌های مختلف هشدار در رابطه با وزش باد گرم داده‌شده و به آنان گفته شد که از آتش روشن کردن امتناع کنند ولی عده‌ای به این نکات توجه نکرده و این مشکلات این شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه