ارسال به دیگران پرینت

بیش از ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم‌تحرکی هستند

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۶ درصد از مردم ایران، دچار کم‌تحرکی هستند.

بیش از ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم‌تحرکی هستند

افشین ملایی ظهر امروز در مراسم اعزام کاروان تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی استان که در محل مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، با بیان اینکه سبک زندگی ما ایرانی‌ها به دلیل کم‌تحرکی دچار مشکل شده است، افزود: همین امر باعث شده است تا بیش از ۵۶ درصد از مردم ایران دچار کم‌تحرکی شوند.

وی با یادآوری اینکه تداوم این کم‌تحرکی‌ها باعث شده است که وضعیت روستاها و جوامع شهری به لحاظ این دغدغه به هم نزدیک شود، تصریح کرد: این در حالی است که سابق بر این، افراد در مناطق روستایی چابک‌تر بودند و فعالیت بدنی بیشتری داشتند ولی به دلیل تغییر در سبک زندگی، این تحرک در مناطق روستایی نیز کمتر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان در یک اقدام هوشمندانه تلاش می‌کند که خانه‌هایی را در قالب خانه‌های ورزش روستایی در کشور ایجاد کند، ادامه داد: یکی از کانون‌های جمعیتی ما، جمعیت دانش‌آموزی با ۱۴.۵ میلیون نفر است که خانواده‌های این جمعیت نیز بالغ بر ۲۴ میلیون نفر هستند که آمار جمعیتی قابل توجهی را تشکیل داده‌اند.

ملایی یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان با هدف کاهش کم‌تحرکی مردم سعی دارد با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، همین اقدامی را که در استان زنجان امروز شاهد تحقق آن هستیم را در سایر استان‌ها نیز به اجرا بگذارد؛ چراکه این هم‌افزایی باعث شده است دیوارهای نامرئی ادارات برداشته شده و دانش‌آموز را به عنوان یک مخاطب ملی ببینند و همه امکانات را در اختیار مردم قرار دهند.

مدیرکل دفتر روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد تحقق یک کار جهادی برای خدمت به مردم هستیم، اظهار کرد: این اقدام جهادی باعث شده است تا امکانات ورزشی در اختیار جامعه روستایی قرار گیرد و ما نیز این آمادگی را داریم که از این نوع اقدامات حمایت بیشتری به عمل آوریم.

رضا حجتی با بیان اینکه روستاهایی که از حداقل امکانات محروم هستند، باید از این تجهیزات برخوردار شوند، افزود: مهم‌تر از همه این مسائل، آن است که ما ایرانی‌ها تصمیم بگیریم ورزش کنیم، به همین خاطر درخواست ما از مردم این است که حداقل هر هفته، سه وقت ۴۵ دقیقه‌ای را به امر ورزش اختصاص دهند تا دچار بیماری‌های مختلف نشده و مجبور نباشند هزینه‌های هنگفت درمان را بپردازیم و این امر در سایه ورزش مستمر محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه رویکرد امروز این اداره‌کل باعث انجام کارهای مشترک در استان شده است، بیان کرد: این اداره‌کل تا به امروز کارهای مشترک زیادی را با اداره‌کل ورزش و جوانان استان انجام داده و هم‌افزایی به وجود آمده در سایه این اقدامات مشترک باعث شده است تا امروز شاهد تحقق چنین کارهایی به واسطه برخورداری از روحیه هم‌گرایی در استان باشیم.

ابراهیم رفیعی با اشاره به اینکه در شورای آموزش و پرورش که یک نهاد قانونی تصمیم‌گیر در استان است، پیشنهادی به اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داده شد، ادامه داد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از جامعه هدف ما در روستاها قرار دارد، تصمیم گرفتیم آورده دو اداره‌کل را در کنار هم جمع کرده و در قالب تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، به جوامع هدف خدمات ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: روند فعالیت در این خانه‌های ورزش روستایی که در داخل مدارس قرار دارد به این صورت خواهد بود که در ساعات رسمی و اداری، دانش‌آموزان از این امکانات استفاده خواهند کرد و بعد از ظهرها نیز اولیای همین دانش‌آموزان با استفاده از این امکانات به امر ورزش می‌پردازند و معتقدیم این یک کار ارزشمندی است که می‌تواند در کل روستاهای کشور به اجرا گذاشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، از تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی در داخل مدارس خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد یک حرکت جدی و جهادی در راستای اهتمام به امر ورزش به‌ویژه ورزش همگانی در مناطق روستایی استان هستیم و امیدواریم این روند در سال‌های آتی نیز تداوم داشته و جوامع روستایی از این امکانات بهره‌مند شوند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه