ارسال به دیگران پرینت

زنان مبتلا به این سرطان منعی برای بارداری ندارند

زنان مبتلا به سرطان‌های تخمدان، رحم و دهانه رحم با تشخیص به موقع و انجام درمان های اولیه و تکمیلی می‌توانند بدون هیچ مشکلی باردار شوند.

زنان مبتلا به این سرطان منعی برای بارداری ندارند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در حال حاضر بیماران مبتلا به سرطانهای تخمدان، رحم و دهانه رحم در کشور داریم که تحت نظر پزشک باردار شده و درمان های تکمیلی نیز بر روی آنها انجام می شود.

مریم سادات حسینی با بیان اینکه بقای عمر زنان مبتلا به این سرطان ها در کشور افزایش یافته، اظهار داشت: سرطان دهانه رحم، از جمله سرطانهای شایع در زنان بوده و در آن سلولهای سرطانی داخل رحم شروع به رشد و تکثیر می کنند و دهانه رحم مدخل ورودی رحم به حساب می آید و جایگاه اتصال رحم به مهبل است.

وی ادامه داد: سرطان دهانه رحم به آرامی رشد می کند، قبل از ظهور سلولهای سرطانی در دهانه رحم بافت رحمی شروع به تغییراتی می کند که به نظر نرمال نمی رسند از طریق آزمایش پاپ اسمیر این سلولها قابل شناسایی هستند. بعد از طی این تغییرات اولیه سلولهای سرطانی شروع به رشدکرده و به صورت عمقی در بافتهای اطراف رشد می کند.

سادات حسینی تصریح کرد: علت ایجاد سرطان دهانه رحم شناخته شده و به راحتی قابل پیشگیری و درمان است، به زنان توصیه می شود حتما معاینه های سالانه در این زمینه را فراموش نکنند.

این متخصص زنان و زایمان یادآور شد، اکنون راهنمای کشوری در مورد درمان سرطان دهانه رحم وجود دارد و در مراکز پزشکی بر اساس این راهنما، بیماران تحت درمان قرار می گیرند و شناسایی سرطان رحم مهم است، زنان  معاینات پزشکی دوره ای را به تعویق نیندازید و خونریزی های شدید را نادیده نگیرند.

سادات حسینی تصریح کرد: داشتن سابقه ابتلا به سرطان تخمدان در یکی از افراد نزدیک خانواده از مهم‌ترین عوامل خطر ابتلا به این بیماری است، وجود سرطان روده بزرگ، رکتوم، سرطان رحم یا سرطان سینه در افراد نزدیک هم احتمال ابتلای فرد به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: علت اصلی ابتلا به سرطان رحم نیز هنوز شناخته نشده و عوامل مختلفی مانند برگشت خون قاعدگی به لگن، بلوغ زودرس، مسایل ژنتیکی، رژیم غذایی و شرایط آب و هوایی بستگی دارد، البته اختلال در سیستم ایمنی در برخی از زنان نیز می تواند سبب این سرطان شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: درمان سرطان رحم بسته به شرایط فرد مبتلا دارد و اینکه آیا وی در سن باروری قرار دارد یا نه و درمان این بیماری نیز از مباحث چالش برانگیز در حوزه بیماریهای زنان به شمار می رود.

وی افزود: جراحی های باز، انجام لاپاراسکوپی و درمان دارویی از جمله روشهای درمانی این بیماری بوده و بیمارانی که جراحی می شوند باید تحت نظر پزشک بوده و درمان های مکمل مورد نیاز برای آنها انجام شود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه