ارسال به دیگران پرینت

واشنگتن، بغداد را تهدید کرد

سفارت آمریکا در اردن در واکنش به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از عراق اعلام کرد: درصورت خروج این نیروها، تمام دارایی‌های عراق در ایالات متحده بلوکه می‌شود.

واشنگتن، بغداد را تهدید کرد

به گزارش پایگاه خبری "النشره" لبنان، "کارین ساساهارا" کاردار سفارت آمریکا در اردن چهارشنبه همچنین احتمال میزبانی اردن از نیروهایی آمریکایی پس از خروج از عراق را رد کرد.

وی افزود: هرگونه مذاکره واشنگتن و امان در خصوص میزبانی از نیروهای آمریکایی را رد می‌کنیم، چرا که حضور نظامی ما در عراق با تصمیم پارلمان این کشور صورت نگرفته است که با مصوبه آن‌ها پایان یابد.

ساساهارا مدعی شد: نظامیان آمریکا در عراق به خاطر حفظ امنیت این کشور و منطقه حاضر هستند و خروج این نیروها به عراقی‌ها آسیب خواهد زد.

کاردار سفارت آمریکا در امان  ادعا کرد: حضور نظامیان آمریکایی در عراق ضمانتی برای ادامه دمکراسی در این کشور است و در صورت خروج آنان علاوه بر این که تمام دارایی عراق در آمریکا بلوکه خواهد شد، این کشور مانند سوریه تجزیه و ویران می‌شود.

ساساهارا گفت: اگر بغداد به خروج نظامیان امریکا اصرار داشته باشد باید تمام هزینه‌های ارتش آمریکا در جنگ ۲۰۰۳ و نیز مبارزه با داعش را بپردازد.

ادعای کاردار سفارت آمریکا در اردن درحالی مطرح می‌شود که براساس گزارش کارشناسان، آمریکا در جریان جنگ ۲۰۰۳ و اشغال عراق حدود ۲۵ هزار میلیارد دلار به این کشور خسارت وارد کرده است.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه به خروج تمامی نیروهای خارجی از این کشور رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

بدنبال تصویب خروج نظامیان آمریکایی از عراق، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری ایالات متحده تهدید به اعمال تحریم‌های شدید علیه بغداد کرد.

این اقدام پارلمان عراق پس از آن انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

سپهبد سلیمانی و المهندس و هشت تن دیگر از همراهان آنها ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه