ارسال به دیگران پرینت

شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه قاچاق هروئین در جنوب کشور

دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر گفت: سفر به استان هرمزگان برای بررسی موضوع مبارزه با مواد مخدر در بعد درمان، پیشگیری، مقابله و کاهش آسیب در استان است.

شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه قاچاق هروئین در جنوب کشور

سردار اسکندر مومنی ظهر امروز(۱۵ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تصمیماتی متناسب با شرایط استان در بخش مقابله و درمان و بخش پیشگیری اتخاذ و مصوب شدو یکی دیگر از موضوعات، موضوع طرح یاری گران زندگی با اولویت پیشگیری و امر مبارزه با موادمخدراست.

وی افزود: استان هرمزگان در خصوص طرح یاری گران تلاش های خوبی داشته است. امروز همه بخش های مختلف، گروه های مرجع، فرهنگیان، آموزش و پرورش، علماء ونهادهای فرهنگ ساز درکنار هم جمع شدند تا با اقدامات فرهنگی از گرایش مردم و جوانان به مواد مخدر پیشگیری کنند.

مومنی ادامه داد: درخصوص این نمایشگاه، باندی که اخیرا دستگیرشده و همانگونه که هم وطنان مستحضرند و همه می دانیم که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دنیا در حال مبارزه مواد مخدراست و این مبارزه، تنها یک مبارزه داخلی نیست بلکه یک مبارزه جهانی برعلیه آن است.

دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر اظهار کرد: طی چهاردهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمارهای در دسترس نشان می دهند بیش از ۱۲هزار تن موادمخدر توسط جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۴۸۰۰ شهید کشف و تقدیم کرده است. عمده این کشفیات موادمخدر به مقصد کشورهای دیگر قصد ورود به ایران داشته اند جمهوری اسلامی ایران در کنار تامین امنیت خلیج فارس، به موضوع آسیب های اجتماعی و مبارزه با موادمخدر نیز اهمیت می دهد که اگر این کشفیات و پیشگیری ها نبود بسیاری از مردم و جوانان کشورهای حاشیه خلیج فارس هم دچاراعتیاد می شدند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل این دشمن بشریت ایستاده و هم با توزیع داخلی و هم ترانزیت بین المللی به طور یکسان و با تمام توان برخورد می کند.

وی افزود: استان هرمزگان اقدامات بسیار خوبی در کشفیات موادمخدر و مبارزه با باندهای بزرگ داشته است. اخیرا باند بزرگ به نام تمساح خلیج فارس منهدم شد و باندی که ظرف دو هفته گذشته دستگیر و نمایشگاهی که برپاشده بخشی از آن چیزی است که وجود دارد.

مومنی ادامه داد: این باند، یکی از بزرگترین باندهای بین المللی در خصوص ترانزیت و توزیع هروئین است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع می شده است و با تلاش تمامی دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی و همکاری دستگاه قضایی این باند بسیار بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر عنوان کرد: حدود ۶۰ ملک ، بیش از ۴۰ خودرو لوکس، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اموال، بیش از ۶۰ کیلو طلای جاسازی شده در حیاط منزل، حدود ۴ میلیارد تومان پول نقد تاکنون شناسایی و ضبط شده است.

وی بیان کرد: سالانه حدود ۳ تن هروئین توسط این باند در منطقه جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع می شد. تمامی دستگاه ها و نیروی انتظامی در تلاشند تا ابعاد دیگر این پرونده شناسایی شود. منهدم شدن این باند که بسیاری از جوانان را در نقاط مختلف گریبان گیر اعتیاد کرده است قدم بزرگ و مهمی برای کاهش ورود مواد مخدر به شمار می آید.

مومنی در پایان گفت: امسال بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بوده ثبت شد؛ تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر کشف باندهای بزرگ است. سرشبکه اصلی و ۷ نفر دیگر از عوامل اصلی این باند شناسایی و دستگیر شده اند و نکته مهم این است که سرشبکه اصلی (نفرات اول تا سوم) این باند دستگیر شده اند. همچنین لازم به ذکر است این باندریال توزیع و حمل موادمخدر خود را به صورت مسلحانه انجام می داد که سلاح های این باند نیز کشف و ضبط شده است.

شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه قاچاق هروئین در جنوب کشور

شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه قاچاق هروئین در جنوب کشور

شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه قاچاق هروئین در جنوب کشور

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه