ارسال به دیگران پرینت

شاهین فرهت: ۵۰ میلیون دستمزدم را صرف امور خیریه کردم

دبیر جشنواره موسیقی فجر اعلام کرد که دستمزد سال گذشته‌اش ۵۰ میلیون تومان بوده و این مبلغ را برای کمک به حیوانات اختصاص داده است.

شاهین فرهت: ۵۰ میلیون دستمزدم را صرف امور خیریه کردم

نشست خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر صبح امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره، شاهین فرهت دبیر جشنواره و مجید فروغی مدیر روابط عمومی جشنواره حضور داشتند.

هر کدام از حاضران در این جلسه ابتدا به بیان توضیح هایی درباره بخش های مختلف جشنواره پرداختند و در ادامه به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد اله‌یاری مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره موسیقی فجر در این نشست گفت: «دفتر موسیقی از مردادماه کار برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره را آغاز کردیم. جشنواره سال گذشته صاحب آیین نامه شده بود و تلاش کردیم که امسال هم جشنواره را براساس همین آیین‌نامه برگزار کنیم. به کمک استاد فرهت که دبیر جشنواره هستند، هیات انتخاب آثار و گروه‌ها مشخص شد و با انتشار فراخوان به پیش رفتیم. برخی از گروه‌ها براساس فراخوان و برخی از گروه‌ها هم براساس دعوتِ جشنواره در جدول اجرایی جشنواره حضور دارند.

تلاش می‌کنیم که جشنواره موسیقی فجر بتواند هویت واقعی‌تر و منسجم‌تری در حوزه موسیقی داشته باشد. جشنواره باید به این سمت برود که هنرمندان عرصه موسیقی آثار جدیدشان را در جشنواره ارائه کنند. امسال هیات انتخاب تلاش کرد تا نفرات برگزیده دیگر جشنواره ها را هم در دل خود داشته باشد.»

شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر هم اعلام کرد: «طبق فراخوان اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر، شاهد مشارکت ۲۵۳ گروه از ۲۵ استان کشور بودیم. تهران با ۱۰۷ گروه، خراسان رضوی با ۲۱، فارس با ۱۳، البرز با ۱۲، کردستان با ۱۱، آذربایجان شرقی و اصفهان با ۱۰ گروه بیشترین آمار شرکت در جشنواره را داشتند.

بیش از ۶۰ درصد از گروه های شرکت کننده در فراخوان در جدول اجراهای جشنواره از حوزه موسیقی ملی ایران و موسیقی نواحی هستند. در مجموع ۸۳ گروه طی هفت روزِ برگزاری جشنواره به صحنه می روند. این گروه ها ۱۶۰۴ هنرمند را شامل می شوند. ۹۰ نوبت اجرای موسیقی زنده در ژانرهای مختلف را خواهیم داشت.»

او درباره دستمزد سال پیش خود گفت: «من پارسال گفتم دستمزدی نمی گیرم، اما بعد که جشنواره تمام شد، ۵۰ میلیون تومان به حساب من واریز شد. این مبلغ را صرف امور خیریه کردم. عاشق حیواناتی هستم که در ایران حامی ندارند و من این پول را صرف این حیوانات کردم.پپولی که به حساب من واریز شد در اسفند و پس از جشنواره واریز شد.»

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه