ارسال به دیگران پرینت

کمالی:شورای نگهبان مقدمات انتخابات پرشور را مهیا کند

مجید انصاری: درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را اصولگرایان باید تعیین کنند؟

مجید انصاری در واکنش به ادعای تائید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از سوی اصولگرایان گفت: این هم از طنزهای انتخابات است که حتی درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را هم باید رقبای ما تعیین کنند و آنها بگویند چه کسی هست و چه کسی نیست.

مجید انصاری: درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را اصولگرایان باید تعیین کنند؟

«۲ هزار نفر به کاندیداهای تایید صلاحیت‌ شده اضافه شد»؛ این جمله‌ای بود که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، ظهر دیروز در نشست خبری خود درباره نتایج بررسی شکایات به ردصلاحیت‌ها بیان کرد.

کدخدایی با تاکید بر اینکه در دور اول حدود ۵۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند، گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت ها، ۲ هزار نفر به تاییدیه‌های شورای نگهبان اضافه شد. او هم‌چنین در خصوص رفت و آمدهای اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان نیر گفت: طی یکی و دو سال گذشته اعلام کردیم که درب شورای نگهبان به روی هیچکس بسته نیست و دو روز پیش دبیرکل یکی از احزاب اینجا بود، قبل آن جمعی از فعالان سیاسی آمدند و برای ما جناح‌بندی به هیچ‌عنوان مطرح نیست و گوش ما برای شنیدن صحبت دلسوزان نظام همیشه آماده است.

گلایه حسین کمالی از رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها

شاید همان اصلاح‌طلبان که این روزها رفت‌وآمد زیادی به شورای نگهبان داشته اند، امید زیادی دارند که اضافه شدن ۲ هزار نفر به شمار تائید صلاحیت‌شدگان بیش از همه شامل چهره‌های شاخص آنان شده باشد. موضوعی که البته هنوز به نظر می‌رسد روشن نیست و اصلاح‌طلبان از نتایج رایزنی‌های خود با شورای نگهبان بی‌خبر هستند.

حسین کمالی، عضو شورای هماهنگی اصلاحات و دبیرکل حزب اسلامی کار  گفت: من خبر خاصی درباره نتایج بررسی صلاحیت ها نشنیده‌ام.

او هم‌چنین درباره اینکه آیا آمار اصلاح‌طلبان به حدی خواهد رسید که آنان بتوانند لیست ارائه کنند هم گفت: نمی‌دانم، باید لیست افراد را ببینم تا بتوانم صحبت کنم. من اطلاعی از تأیید صلاحیت شده‌ها ندارم. کلا این روال عدم تأیید صلاحیت را قبول ندارم، یعنی اینکه شورای نگهبان از میان کاندیداها کسانی را رد صلاحیت کند و نپذیرد، به نظرم با روح قانون اساسی در تعارض است.

کمالی درباره ردصلاحیت‌های شورای نگهبان گفت: امیدواریم شورای نگهبان یک عملکرد مثبتی از خودش نشان دهد و مقدمات انتخابات پرشور را مهیا کند.درحقیقت ما امیدواریم این کار صورت بگیرد و انتخابات خوبی برگزار شود، اما اینکه بخواهیم براساس حدس و گمان صحبت کنیم، درست نیست.

مجید انصاری نیز که از جانب اصلاح‌طلبان مامور مذاکره با شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ اصلاح‌طلبان شده بود، درباره نتایج این مذاکرات و حضور چهره‌های اصلاح‌طلب در لیست جدید تائید صلاحیت شدگان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مجید انصاری: طنز انتخابات است که درجه بندی اصلاح طلبی را هم اصولگرایان تعیین می کنند

اما در کنار این موضوع، چند روزی است که برخی چهره‌های اصولگرا، اصلاح‌طلبان را متهم به مظلوم‌نمایی می‌کنند، چراکه از نظر آنان چهره‌های شاخص زیادی در اردوگاه اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت شده‌اند که می‌توانند در لیست اصلاح‌طلبان جای بگیرند.

کلید این ماجرا را اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه زد. او گفت که « اکنون برای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۱۷ نامزد ثبت‌نام کرده اند. اصلاح‌طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند که افراد گمنامی هم نیستند. بین آنها فرماندار، استاندار، معاون وزیر، وزیر و مقامات بلندپایه در دولت‌های گذشته وجود دارد، لذا جوسازی آنهایی که می‌گویند ما نامزد نداریم، خلاف واقع است. اصلاح‌طلبان می‌دانند که عملکرد منفی اصلاح‌طلبان راست گرا و چپ گرا مردم را ناراضی کرده است و مردم تمایلی برای رأی دادن به آنها ندارند. امیدوارم دنبال بهانه نگردند که مظلوم نمایی کنند».

اظهارات بادامچیان روز گذشته توسط یکی دیگر از اعضای حزب موتلفه تکرار شد.حمیدرضا ترقی از اعضای موتلفه اسلامی هم در این باره گفت:«آمار دقیق داریم که ۱۳۴ تن از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سراسر کشور تأیید صلاحیت شده‌اند؛ بنابراین، طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه ما کاندیدایی نداریم، ترفندی برای مظلوم‌نمایی است. اصلاح‌طلبان بنا دارند نامزدهای خود را چراغ خاموش وارد مجلس کرده و بعد از رأی‌آوری اعلام کنند که این‌ها نامزدهای مورد حمایت آنان بوده‌اند».

موضوعی که با واکنش مجید انصاری و حسین کمالی روبرو شد. مجید انصاری درباره ادعاهای بادامچیان و ترقی به خبرآنلاین گفت: این هم از طنزهای انتخابات است که حتی درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را هم باید رقبای ما تعیین کنند و آنها بگویند چه کسی هست و چه کسی نیست.

این عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: مایه تاسف است که وضع سیاست‌ورزی در کشور به این شکل است. آقایان که این ادعا را می‌کنند، لیست مورد نظرشان را منتشر کنند تا ما ببینیم این افراد چه کسانی هستند و کدام اطلاح‌طلبان به نام تائید شده‌اند که ما مظلوم‌نمایی می‌کنیم.

انصاری در پاسخ به ادعای حمیدرضا ترقی هم گفت: ظاهرا مسئول گزینش اصلاح‌طلبان آقای ترقی بوده‌اند که این را می‌گوید. آقای ترقی این را از کجا می‌گوید و از کجا چنین اطلاعی دارد؟ این هم در نوع خود حرفی است.

حسین کمالی نیز درباره طرح این ادعاها گفت: شاید این‌ها خودشان می‌خواهند به جای اصلاح‌طلبان لیست بدهند!

وی درباره ادعای تائید صلاحیت ۱۳۴ چهره شاخص اصلاح‌طلب نیز گفت: من اصلا هیچ لیستی ندیده‌ام که بخواهم نظری بدهم، همین که این دوستان این حرف‌ها را می‌زنند و درباره لیست اصلاح‌طلبان اعلام نظر می‌کنند، خودش قابل تامل است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه