ارسال به دیگران پرینت

جزئیات عملیات بزرگ یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشستی مطبوعاتی جزئیات عملیات بزرگ بنیان مرصوص را تشریح کرد.

جزئیات عملیات بزرگ یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «در منطقه نهم شاهد عملیات نظامی تنش زا از سوی نیرو‌های دشمن بودیم؛ از این رو نیرو‌های ما مجبور شدند با جدیت با آن مقابله کنند.»

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن

وی افزود: «دشمن قصد تعدی به منطقه‌ای را داشت که اهمیت استراتژیک بسیار بالایی را دارد. پس از آنکه به مقابله با دشمن سعودی موفق شدیم نیرو‌های ما حالت تهاجمی به خود گرفتند. همچنین در این عملیات طرح پیشروی دشمن به سمت مناطق مجاور با صنعا را به شکست کشاندیم.»

یحیی سریع ادامه داد: «اطلاعات ما نشان داد که دشمن از ماه‌ها پیش برای انجام عملیاتی با هدف نزدیک شدن به صنعا آماده می‌شود. در این منطقه ۱۷ تیپ دشمن و تعدادی از گردان‌های آن همراه تجهیزات نظامی مختلف تجمع کرده بودند. دشمن علی‌رغم آن همه تجهیزات و نیرو‌های زمینی که تدارک دیده بود به جنگنده‌های خود امید بسته بود. پس از مقابله موفقیت آمیز با حمله دشمن نیرو‌های ما عملیات نظامی هجومی را آغاز کردند.»

یحیی سریع با اعلام اینکه به دنبال فروپاشی خطوط مقدم دشمن دامنه عملیات گسترش یافت و نیرو‌های ما به سمت ارتفاعات راهبردی پیشروی کردند؛ افزود: «نیرو‌های ما در ساعات اولیه عملیات و پیش ازصدور دستور محاصره دشمن ماموریت خود را به طور موفقیت آمیز انجام دادند. نیرو‌های ما طی ۳ روز اول عملیات بیشتر منطقه نهم را بدست گرفتند. از ۴ طرف اصلی حملات خود را شروع کردیم و از هر سمت نیز مسیر‌های متعددی منشعب شد. علی رغم محاصره دشمن، اما راه‌هایی را بازکردیم تا مزدوران بتوانند فرار کنند.»

یحیی سریع در این کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «با فروپاشی صفوف نیرو‌های دشمن، نیرو‌های ما به پیشروی خود ادامه دادند. از آنجایی تاکید داشتیم مزدوران کشته نشوند هزاران نفر از آن‌ها موفق به فرار از منطقه عملیات شدند. راه‌های کمک و امدادی نیرو‌های دشمن را مسدود کردیم. دشمن قصد داشت با تشدید عملیات نظامی در منطقه نهم به نیرو‌های ما حمله ورشده و به سمت مناطقی بسیار مهم پیشروی کند.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: «جنگنده‌های دشمن ۲۵۰ حمله را علیه نیرو‌های ما انجام دادند. سامانه "فاطر ۱" نقش فوق العاده‌ای را در به شکست کشاندن و مختل کردن حملات هوایی دشمن ایفا کرد. سامانه‌های پدافندی ما بیش از ۲۵ عملیات را در مقابله با جنگنده‌های دشمن انجام دادند و آن‌ها را مجبور به ترک منطقه کردند.»

یحیی سریع با اعلام اینکه فرماندهی کل دستور داده بود تا تاسیسات و پایگاه‌های نظامی عربستان هدف قرار داده شوند افزود: «نیرو‌های مسلح یمن متشکل از یگان موشکی و یگان پهپادی تعدادی از فرودگاه‌های نظامی دشمن را بمباران کردند. تعدادی از فرودگاه‌های دشمن در نجران و جیزان را هدف قرار دادیم و پایگاه هوایی خمیس مشیط را موشکباران کردیم. یک مجتمع اقتصادی وابسته به شرکت آرامکو و نیز دو هدف حساس را در عمق خاک دشمن هدف قرار دادیم.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تاکید بر اینکه یگان پدافندی، موشکی و پهپادی نقش بسیار بزرگی را در بازدارندگی دشمن ایفا کردند گفت: «یگان پهپادی ما بیش از ۴۵ عملیات را در داخل و خارج یمن انجام داد. یگان موشکی نیز ۲۱ عملیات را اجرایی کرد. در ۲۶ مورد از این عملیات‌ها قرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران و نیز پایگاه خمیس مشیط و شرکت آرامکو هدف قرار گرفتند. در این عملیات صفوف نیرو‌های دشمن به شکل گسترده فروپاشید و صد‌ها نفر از مزدوران فرار کردند.»

یحیی سریع افزود: «دشمن خسارت سنگینی را هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ تجهیزات جنگی متحمل شد و غنایم بسیاری بدست آوردیم. نیرو‌های ما در روز‌های اول عملیات ۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغالی یمن را آزاد کردند. در این عملیات بیش از ۳۵۰۰ نیروی دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند. ۱۵۰۰ نیروی دشمن به هلاکت رسید و همچنان اجساد بسیاری از آن‌ها در منطقه عملیات است. در بین کشته شدگان تعداد قابل توجهی از فرماندهان در سطوح مختلف حضور دارند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه در عملیات البنیان المرصوص حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ خودروی زرهی به غنیمت گرفته شد گفت: «این خودرو‌های زرهی سعودی و اماراتی هستند. نیرو‌های دشمن خانه‌های غیرنظامیان را به مراکز نظامی خود تبدیل کرده بودند. نیرو‌های ما در این عملیات دستاورد راهبردی بسیار مهمی را محقق کردند. تمام جزئیات عملیات به ویژه موارد مربوط به تاکتیک‌های نظامی تشریح نشده و در زمان مناسب این اطلاعات را تشریح می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «شهروندان یمنی در مأرب اطمینان داشته باشند که عملیات و نبردما علیه آن‌ها نخواهد بود. فرزندان شجاع یمن در منطقه نهم طی سال‌های گذشته سختی‌های بسیاری متحمل شدند و بسیار شرافتمندانه عمل کردند. نیرو‌های مسلح یمن برای نبرد‌های طولانی مدت و پی پایان آمادگی کامل دارند و دشمن مادامی که به تجاوز و محاصره خود ادامه می‌دهد باید منتظر حملات بیشتر باشد.»

یحیی سریع افزود: «بار دیگر از دشمن می‌خواهیم تا تاریخ را بخواند؛ ملت یمن تسلیم نخواهد شد و این قبایل شجاع معنی شکست را نمی‌دانند. نیرو‌های مسلح یمن در نبردی سرنوشت ساز در دفاع از ملت و طن خود قرار دارند.»

وی در پایان با تاکید بر اینکه: «لحظه‌ای در استفاده از موشک‌های بالستیک و غیربالستیک خود به عنوان عامل بازدارنده دشمن تردید نخواهیم کرد؛ گفت: «ما برای مقابله با سخت‌ترین شرایط در صورت تصمیم دشمن بر تشدید حملات نظامی آمادگی داریم. دشمن اگر در مرحله پیش رو حماقتی مرتکب شود به شدت پشیمان خواهد شد.»

بخشی از غنائم مبارزان یمنی در عملیات بنیان مرصوص

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 04

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 07

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 01

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 10

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 05

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 09

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 08

بخشی از غنائم مبارزان یمنی در عملیات بنیان مرصوص

مقر فرماندهی منطقه هفتم نظامی مزدوران سعودی که به کنترل مبارزان یمنی درآمد

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 03

مقر فرماندهی منطقه هفتم نظامی مزدوران سعودی که به کنترل مبارزان یمنی درآمد

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه