ارسال به دیگران پرینت

با فشار دادن این نقاط از بدن فشار خون خود را فوراً پایین آورید

فشار خون بالا یکی از مشکلات بسیار رایج است و بسیاری از افراد درگیر آن هستند. این مشکل اغلب بسیار ناگهانی رخ می دهد و ما باید دست کم روش هایی فوری مثل استفاده از نقاط فشار بلد باشیم تا بتوانیم فشار خون خود را پایین آوریم.

با فشار دادن این نقاط از بدن فشار خون خود را فوراً پایین آورید

نقاط فشار به بخش های خاصی در سطح بدن اطلاق می شود که نسبت به فشار حساس هستند. از این نقاط فشار استفاده های مختلفی می توان کرد، مثلا یک کاربرد آن در طب فشاری است که از آن برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

فشار خون بالا، علاوه بر حال بدی که ایجاد می کند، می تواند شما را در معرض خطر بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار می دهد.

در ادامه شما را با ۵ نقطه از بدن آشنا خواهیم کرد که با فشار دادن آن ها می توانید فشار خون خود را فوراً پایین آورید.

۱- نقطه LV 3

 

ترفندهای پایین آوردن فشار خون

این نقطه که بین انگشتان شست و دوم پا قرار گرفته Liver 3 یا به اختصار LV3 نام دارد. با یک دقیقه فشار دادن این نقطه می توانید به حل مشکلات مختلف بدن خود کمک کنید از فشار خون بالا گرفته تا دردهای قاعدگی و اضطراب. در مجموع، پاهای شما نقاط فشار مختلفی دارند که با ماساژ هر کدام می توانید کمک زیادی به بهبود سلامت خود کنید.

۲- نقطه LI 4

نقطه ی Large Intestine 4 یا به اختصار LI 4 روی دستان شما قرار دارد. شما می توانید با انگشت شست دست دیگر خود برای مدتی این نقطه را فشار دهید یا به آن ضربه بزنید. تحریک این نقطه به رفع دردهای مزمن، افزایش ایمنی بدن و همینطور کاهش فشار خون کمک می کند.

۳- نقطه PC 6

نقطه ی Pericardium 6 یا به اختصار PC 6 در سمت داخلی ساعد قرار دارد. برای پیدا کردن آن به اندازه ی تقریباً سه انگشت از مچ دست بالاتر بیایید و وسط دست را فشار دهید. فشار به این نقطه باعث تنظیم دستگاه گردش خون بدن می شود، مسأله ای که به قلب کمک می کند و فشار خون را پایین می آورد. با این کار می توانید به رفع حالت تهوع، سردرد و ماشین گرفتگی هم کمک کنید.

۴- نقطه GB 20

Gallbladder 20 یا به اختصار GB 20 در واقع دو نقطه هستند که روی هر دو سمت مهره های گردن، درست در انتهای جمجمه قرار دارند. برای فعال کردن این نقاط باید به مدت یک دقیقه فشار ملایمی همزمان به هر دوی آن ها وارد کنید. دستان خود را بی حرکت نگه دارید و هیچ حرکت دیگری به آن ها ندهید. برای این کار از انگشتان شست خود استفاده کنید. این کار به کاهش فشار وارده به گردن هم کمک می کند و تب و مشکلات چشمی را رفع می کند.

۵- GV 20

نقطه ی Governing Vessel 20 یا به اختصار GV 20 بالای سر قرار دارد. برای پیدا کردن این نقطه، یک خط فرضی از یک گوش به گوش دیگر بکشید؛ وسط این خط، روی سر شما قرار می گیرد. با ماساژ این نقطه یا فشار دادن آن می توانید فشار خون خود را پایین آورید، سرگیجه ی خود را برطرف کنید یا تنها کمی خودتان را آرام کنید.

درمان طبیعی فشار خون

علاوه بر شیوه های فوری و موقتی، روش های دیگری هم هست که با استفاده از آن ها می توانید فشار خون خود را به شکلی طبیعی تحت کنترل درآورید.

  • پیاده روی سریع نه فقط قلب تان را ورزش می دهد بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شود، هورمونی که روی سلامت کلی شما تأثیر می گذارد.
  • رژیم غذایی مخصوص فشار خون بالا را در پیش بگیرید که شامل میوه ها و سبزیجات و غلات کامل می شود. به علاوه توصیه می شود از خوردن مواد غذایی فرآوری شده و حاوی چربی های اشباع شده، مواد لبنی پرچرب و فرآورده های گوشتی دوری کنید.
  • نیکوتین، الکل و اضطراب دشمنان قسم خورده ی فشار خون هستند. آن ها فشاری بیش از حد لزوم به قلب و دستگاه عروقی بدن وارد می کنند و ریسک بروز سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهند.
  • مصرف نمک را کم کنید. مصرف زیاد نمک باعث انباشت مایعات در بدن و افزایش فشار خون می شود. انباشت مایعات موجب تکرر ادرار می شود و این مسأله می تواند باعث از دست رفتن کلسیم بدن شود. با کاهش مصرف نمک، دیگر کلسیم بدن تان را از دست نخواهید داد و به حفظ استحکام استخوان هایتان کمک خواهید کرد. برای مزه دار کردن غذای خود سعی کنید به جای نمک از ادویه جات و سبزیجات استفاده کنید.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • راضیه ارسالی در

      با سلام
      امیدوارم که این حرکت باعث پایین امدن فوری وآنی فشار خون شود با توکل به خدا .
      ازشما به خاطر این مطالب خیر خواهانه و انسانی نهایت سپاس را داریم

    • سروی ارسالی در

      از اطلاعات خوبی که ارائه دادید سپاسگزارم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه