ارسال به دیگران پرینت

برنامه Google Translate به ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود

مسئولان گوگل اعلام کردند که به زودی قابلیت ترجمه همزمان گفتار را به مترجم این شرکت اضافه می‌کنند.

برنامه Google Translate به ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود

شرکت گوگل در نظر دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور قابلیت ترجمه در لحظه را به برنامه مترجم خود در سیستم عامل‌های اندروید اضافه کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا صحبت‌ها را به یک زبان ضبط کرده و سپس به زبانی دیگر ترجمه کنند.

در حال حاضر این برنامه تنها در مراحل اولیه قرار دارد، اما شرکت گوگل در جلسه مربوط به هوش مصنوعی در سان فرانسیسکو تا حدودی از این قابلیت رونمایی کرد.

به گفته مسئولان شرکت گوگل، این قابلیت در ابتدا به اتصال اینترنت نیاز دارد، یعنی امکانات مورد نظر تحت عنوان یک قابلیت موجود در داده دانلود شده برنامه، مانند دیگر امکانات Google Translate، وجود نخواهد داشت. علت این عمل به گفته شرکت گوگل ساده نبودن ترجمه همزمان صحبت‌ها است.

مسئولین گوگل در این رابطه گفتند: " ترجمه همزمان چند زبان کار بسیار دشوارتری نسبت به نوشتن و تایپ کردن یک متن در داخل برنامه است. حتی ضبط یک جمله کوتاه صوتی بسیار آسان‌تر از این قابلیت است". گفتنی است؛ این قابلیت از فایل‌های صوتی جداگانه پشتیبانی نمی‌کند، اما گوگل به کاربران این پیشنهاد را می‌دهد که قسمت مورد نظر خود را با دستگاهی دیگر پخش کرده و توسط گوشی خود ضبط کنند؛ از این طریق افراد می‌توانند قسمت مورد نظر را ترجمه کنند. گوگل همچنین تاکید کرد که قابلیت ضبط صدا به صورت یک متن طولانی هنوز در حال ساخت و توسعه است.

شرکت گوگل از کار بر روی فناوری جدید برای Google Translate خبر داد

چگونگی عملکرد این قابلیت‌

روش پردازش این قابلیت به گونه‌ای است که گفته‌های هر شخص در زمان ضبط به کلی دریافت شده و پس از آن با منطق گرامر هر زبان، مرتب می‌شود و ایرادات دریافت شده توسط برنامه اصلاح می‌شود. قابلیت مذکور همچنین قرار است به لهجه‌های مختلف مجهز شود. مسئولین شرکت گوگل اعلام کردند که کاربران باید متوجه این مسئله باشند که برنامه ارائه شده ترجمه تحت‌اللفظی یک متن را در اختیار می‌گذارد.

شرکت گوگل از کار بر روی فناوری جدید برای Google Translate خبر داد

اما این شرکت همچنین وعده داده است که با گذر زمان هوش مصنوعی ناظر بر ترجمه این برنامه به روش‌های ترجمه صحیح‌تر آشنا خواهد شد و در نتیجه این امر کمک بیشتری در سرعت درک افراد خواهد کرد. لازم به ذکر است که هیچ زمان دقیقی برای رونمایی از این قابلیت مشخص نیست و گوگل تنها اعلام کرده که این پروژه در حال توسعه و بررسی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه