ارسال به دیگران پرینت

ویروس کرونا چشم انداز رشد اقتصاد جهان را تهدید می کند

قبل از شیوع بیماری کرونا اقتصاد جهانی در حال جبران صدماتی بود که از جنگ تجاری چین و آمریکا به آن وارد شده بود و تا قبل از شیوع این بیماری چین و آمریکا به توافقاتی در خصوص تعرفه ها رسیده بودند اما در حال حاضر با شیوع این بیماری اقتصاد جهانی به احتمال زیاد به حالت ناپایدار قبلی باز می گردد و احتمال کاهش سرعت رشد آن وجود دارد.

ویروس کرونا چشم انداز رشد اقتصاد جهان را تهدید می کند

اخباری که روزانه در مورد شیوع بیشتر بیماری کرونا و تعداد مرگ و میر ها دریافت می کنیم بازار را به سمت ذخیره پول سوق می دهد و خرید و فروش را هر چه بیشتر راکد می کند و این اتفاق تاثیرات مثبت صلح در جنگ تجاری را از بین می برد و رشد اقتصاد جهانی را هرچه بیشتر تهدید می کند.

در روز دوشنبه گذشته عده ای از سرمایه گذاران سهام های خود را از بازارهای آسیایی به بازار های اروپایی و آمریکای شمالی منتقل کردند و پول خود را در بازار های سنتی امن سرمایه گذاری کردند که این اتفاق منجر به افزایش ارزش طلا، ین و دلار شد.

در ادامه قیمت نفت با کاهش تقاضا و از ترس اینکه اقتصادهای ضعیف نیز قادر به خرید آن نیستند روز به روز در حال کاهش است.

اما به طور کلی آنچه که اقتصاد جهانی را تهدید می کند شهروندان یک کشور ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیونی نفری است که تصمیم گرفتند برای در پناه ماندن از بیماری کرونا در خانه بمانند و با کاهش تقاضا موتور اقتصادی یکی از غول های اقتصاد دنیا خاموش شده است.

تعداد کشته شدگان تا اوایل امروز به صد نفر رسیده است و تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر دنیا به ۴ هزار و پانصد نفر رسیده است که این مبتلایان نه تنها در کشور چین بلکه در کشورهای ژاپن، استرالیا، آمریکا، مالزی، نپال، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام هستند.

آنچه که نگرانی اقتصاددانان و کارشناسان را افزایش می دهد اطلاعات نامعلومی است که دولت چین در اختیار خبرنگاران و روزنامه نگاران قرار می دهد چراکه با این اطلاعات نامعلوم نمی توان صدمات احتمالی که بیماری کرونا به اقتصاد جهانی وارد می آورد را پیش بینی کرد اما در صورتی که دولت مانع کار خبرنگاران و روزنامه نگاران نشود ممکن است کارشناسان بتوانند آسیب های احتمالی را پیش بینی کرده و تا آنجایی که می توانند ازوقوع آن جلوگیری کنند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه