ارسال به دیگران پرینت

جهانگیری دوشنبه میهمان چه کسانی است؟

مشهور است اسحاق جهانگیری در میان دولتمردان یکی از طرفداران بخش خصوصی است. او هم در دوران وزارتش و هم در دوره معاون اولی روحانی بارها و بارها در میان دست اندرکاران بخش خصوصی حاضر شده و از توسعه این بخش از اقتصاد کشور بطور جدی حمایت کرده است.

جهانگیری دوشنبه میهمان چه کسانی است؟

از قرار معلوم اینبار او قرار است در میان اهالی «صنعت لبنیات ایران» حاضر شود. صنعتی که در هفته های گذشته با تخریب مشکوک صدا و سیما مواجه شده بود و در سالهای اخیر به واسطه تعدد تخریب هایی که علیه این صنعت صورت گرفته اهالی این صنعت با دردسرهای فراوانی رو برو شده است.

صنعت لبنیات ایران آنچنانکه آمارها حکایت دارند جزو معدود صنایع کشور است که تجربه خوبی از خصوصی سازی را پشت سر گذاشته و بیش از ۹۰ درصد این صنعت توسط بخش خصوصی هدایت می شود. این به آن معنی است که صنعتی رقابتی با تعدد کالاهای مختلف پیش روی مصرف کنندگان قرار دارد.
علی رغم این مزیت مهم و با وجود سابقه ۶۵ ساله صنعت لبنیات در ایران و خارج شدن محصولات لبنی از تولید سنتی، این صنعت با مشکلات قابل توجهی در حوزه قیمت گذاری و همچنین پائین بودن سرانه مصرف در کشور مواجه است.
برای اولین بار اهالی این صنعت کم سروصدا اما بشدت تاثیرگذار در سلامت جامعه قرار است با میزبانی «انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران» گرد هم بیایند تا مسائل صنعت خود را با مسئولان اقتصادی کشور در میان بگذارند. به نظر میرسد جهانگیری با توجه به حواشی اخیری که برای این صنعت اتفاق افتاده بازهم به عنوان حامی بخش خصوصی بر خود تکلیف دیده که در میان اهالی صنعت لبنیات کشور حاضر شود و با حضور خود از صنعتی که توانسته با از نظر تکنولوژی و کسب بازارهای منطقه ای با برندهای جهانی این صنعت رقابت کند، حمایت نماید.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه