ارسال به دیگران پرینت

همه تصمیمات شهرداری تهران افشا می‌شود

مدیرکل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشستی خبری با خبرنگاران درباره سیاستهای رسانه ای شهرداری تهران توضیح داد و گفت همه تصمیم گیری ها در شهرداری تهران افشا می شود.

همه تصمیمات شهرداری تهران افشا می‌شود

غلامحسین محمدی در ادامه سخنانش گفت: عمارت اقدسیه در هفته گذشته بحث زیادی داشت. دیروز تصمیم گرفتیم در عمارت را باز کنیم و همه خبرنگاران بیایند ببینند. این رویه را برای همه مدیران شهری مصوب کرده ایم تا درباره همه مسایل شهر، آشکارا گفتگو کنند. می گوییم اگر نقد و معضلی وجود دارد ما وظیفه داریم جای نقد برای مردم شفاف سازی شود. رسانه ها اگر فکر می کنند جایی این رویه رعایت نشده است به شهرداری تذکر دهند.

او گفت: به مدیران شهری بارها تذکر داده ایم نترسید مسایل افشا شود، متاسفانه برخی مدیران فکر می کنند باید تصمیمات پشت درهای بسته گرفته شود، ولی نمی دانند بالاخره تصمیم، افشا خواهد شد. شهروندان از همه عملکرد مدیران شهری مطلعند و باید تصمیمی گرفته شود که قابل دفاع باشد.

محدی با بیان اینکه بزرگترین موتلف شهرداری تهران، رسانه ها هستند، گفت: سایر اضلاع، شاید نتوانند در کارزار بزرگ ایجاد تغییر، با شهرداری همراه باشند. تنها رسانه ها بزرگترین خدمات را در این عرصه ارائه می دهند. در شرایط فعلی، با دانشگاه ها و سمن ها و احزاب که ضعیف هستند، نمی توان تعامل کرد. تنها رسانه است که جور همه اینها را در ایجاد تعامل می کشد. شبکه های اجتماعی این وضعیت را تغلیظ کرده است و مردم همگی مشتری اخبار شده اند. اگر بخواهیم تغییر ایجاد کنیم، چاره ای نداریم جز اینکه در شهرداری با رسانه ها ارتباط موثر و دوطرفه داشته باشیم.

او در ادامه سخنانش گفت: اگر در حوزه رسانه تلاش می کنیم چندصدایی شنیده شود و زیرساختهای همکاری جدی تر فراهم شود، برای این است که این ارتباط در نهایت به توسعه شهر تهران ختم خواهد شد. زمانی تهران، شهری پویا خواهد بود که بتواند با جامعه و مردم درباره مسایل خود صحبت کند.

 

مدیاسنتر تهران راه اندازی می شود

در بخش دیگری از این نشست، محمدی درباره راه اندازی مدیاسنتر تهران، خبر داد و گفت: در حال حاضر فضایی به نام استودیو شهر در بوستان گفتگو در حال تهیه است که با استودیوی مناسب و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شده است تا تولید محتوای رسانه ای در آن صورت بگیرد.

او گفت: کسانی که از بیرون می آیند و می خواهند استارت آپی را راه اندازی کنند، از این امکانات می توانند استفاده کنند.  در مدیاسنتر شهری تهران، تلاش داریم همه از استودیوی خبر استفاده کنند و همه رسانه ها می توانند از زیرساخت های توسعه ظرفیتهای ارتباطی شهر، استفاده کنند. رویه ای که برای توسعه این ظرفیت داریم باید بر اساس تولید محتوای متعدد و متنوع برای شهر باشد. هر چه محتواها افزایش یابد، نتایج برای شهروندان هم جدی تر خواهد بود. شاید من خوشم نیاید اتفاقی، رسانه ای شود، ولی این رسانه ها هستند که مسیر مدیریت شهری را هدایت می کنند.

مدیرکل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: درباره دوره آموزشی هم انجمن صنفی مطبوعات برخی دوره های آموزشی را برنامه ریزی و اجرا کردند که آموزشهای خبری در حوزه شهری را در برنامه های آینده خود در نظر گرفته اند.

در پایان این نشست تودیع مسعود عابدی و معارفه امید محدث مدیر جدید مرکز ارتباط با رسانه شهرداری تهران انجام شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه