ارسال به دیگران پرینت

خسارات قطعی اینترنت توسط کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹؛ عراق در صدر و ایران ششم

کشورها در سراسر جهان رفته رفته با روش های جدیدتر، موثرتر و سریع تری برای قطع دسترسی شهروندانشان به اینترنت به جنگ با اعتراضات گسترده یا به گفته خودشان، خشونت طلبی و ناآرامی عمومی، می روند و بر اساس مطالعات صورت گرفته، این رویکرد در دو سال گذشته سریع تر و بیشتر شده و انتظار می رود سال ۲۰۲۰ نیز شرایط بدتری در این زمینه در انتظار مردم جهان باشد.

خسارات قطعی اینترنت توسط کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹؛ عراق در صدر و ایران ششم

گزارش جدید Top 10 VPN، در سال ۲۰۱۹ در کل ۱۲۲ مورد قطعی اینترنت در مقیاس گسترده رخ داده است- به غیر از ۹۰ مورد قطعی اینترنت منطقه ای که تنها توسط دولت هند اعمال شده است. این قطعی ها در کل بیش از ۱۸,۲۲۵ ساعت بوده و قطع شدن دسترسی به شبکه های  اجتماعی و قطع اینترنت به طور کلی را شامل می شده است.

بر اساس گزارش جدید Top 10 VPN، در سال 2019 در کل 122 مورد قطعی اینترنت در مقیاس گسترده رخ داده که خصارتی 8 میلیارد دلاری را در پی داشته است.

قطعی اینترنت ابزاری است که دولت ها برای مقابله با نافرمانی های مدنی و اعتراضات خیابانی شهروندان اتخاذ کرده و در بسیاری از موارد با رویکرد خشن دولت ها در خیابان ها همراه بوده است. طبیعی است که چنین قطعی هایی زندگی روزانه مردم را مختلف نماید و Top 10 VPN نیز خسارت مالی این قطعی ها را مورد ارزیابی قرار داده است. این موسسه با استفاده از ابزار هزینه قطعی اینترنت که توسط موسسات غیرانتفاعی نت بلاکس (NetBlocks) و جامعه اینترنت (The Internet Society) توسعه یافته، برآورد کرده است که قطعی اینترنت در سال ۲۰۱۹ در کل ۸٫۰۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی خسارت زده است. ۴ کشور در این قطعی ها بیش از یک میلیارد دلار خسارت دیده اند:

  1. عراق با ۲۶۳ ساعت قطعی اینترنت و ۲٫۳ میلیارد دلار خسارت مالی
  2. سودان با ۱,۵۶۰ ساعت قطعی اینترنت و ۱٫۹ میلیارد دلار خسارت مالی
  3. هند با ۴,۱۹۶ ساعت قطعی اینترنت در نقاط مختلف کشور و ۱٫۳ میلیارد دلار خسارت مالی
  4. ونزوئلا با ۱۷۱ ساعت قطعی اینترنت و ۱٫۱ میلیارد دلار خسارت مالی

بر اساس گزارش جدید Top 10 VPN، در سال 2019 در کل 122 مورد قطعی اینترنت در مقیاس گسترده رخ داده که خصارتی 8 میلیارد دلاری را در پی داشته است.

در این میان عراق با ۱۸٫۸ میلیون نفر کاربر اینترنت، بیشترین خسارت مالی را از قطعی اینترنت متحمل شده و دسترسی به واتس اپ بیش از دیگر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان دچار اختلال شده است. در کل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۷۷ ساعت قطعی اینترنت رخ داده که خسارت آن ۳٫۱۳۵ میلیارد دلار برآورد شده است. ایران نیز با ۲۴۰ ساعت قطعی اینترنت و بیش از ۴۹ میلیون کاربر اینترنتی، در جریان قطع چند روزه اینترنت در آبان ماه متحمل بیش از ۶۱۱ میلیون دلار خسارت شده و در رتبه پنجم کشورهایی که بیشترین خسارت اقتصادی در این زمینه را دیده اند قرار می گیرد.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه