ارسال به دیگران پرینت

تکذیب خبر فرو ریختن سقف مسجد شجاع‌الدوله

در حالی برخی خبرها از فروریختن سقف مسجد تاریخی شجاع‌الدوله مربوط به دوره قاجار در مراغه به‌دنبال بارش سنگین برف خبر می دادند ولی مسوول میراث فرهنگی و گردشگری مراغه ضمن تکذیب این مطلب می‌گوید که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تکذیب خبر فرو ریختن سقف مسجد شجاع‌الدوله

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه با بیان این مطلب گفت: بارش برف فقط موجب خراب شدن بخش الحاقی ضلع شرقی مسجد شده است.

طالبی اضافه کرد: سازه فرو ریخته، بخش الحاقی ضلع شرقی محوطه بود که به عنوان حسینیه مورد استفاده عزاداران حسینی قرار می گرفت و این بخش از مسجد تاریخی اتابک جدا است.

مسجد شجاع‌الدوله

مسجد شجاع‌الدوله مراغه ای از یادگارهای دوره قاجار به‌خاطر ویژگی‌های منحصر به‌فردی که در آن وجود دارد با شماره ۲۳۰۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این مسجد در اوایل دوران قاجار توسط شجاع‌الدوله مراغه‌ای که نامی مشهور و مشخص در تاریخ مشروطه است، ساخته شده و همچنان به عنوان مسجد و مکان مذهبی مورد استفاده است.

مسجد شجاع‌الدوله، دارای ۶ پایه و گنبد و نیم گنبدهای زیبا و طاق‌های متعدد است و حدود ۱۶ متر طول، ۱۳ متر عرض و ۶ متر ارتفاع دارد و مساحت تقریبی آن ۲۴۰ متر مربع است.

این بنای تاریخی، ۲۰ مرداد ماه ۹۵ پس از پایان عملیات مرمت توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، نماینده  ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مراغه و فرماندار مراغه به بهره‌برداری رسید.

 

منبع : فارس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه