ارسال به دیگران پرینت

وزیر راه: آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امن بودن ایران برای انجام سفرهایی هوایی گفت که آسمان کشور ما جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است.

وزیر راه: آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است

محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به گرگان به خبرنگاران گفت: امنیت کامل آسمان ایران برای پروازهای بین المللی همواره در دنیا زبانزد است و این ضریب بالای امنیت خدشه دار نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به عنوان یکی از محورهای توسعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه فرودگاهی شامل پارکینگ هواپیما، باند دوم پروازی، افزایش باند موجود، افزایش ظرفیت و تجهیزات ناوبری و ارتقای آنها و رسیدن به استانداردهای جهانی در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، امکان پرواز در همه حالات آب و هوایی را فراهم کرده و تاخیر و یا لغو سفرهای هوایی را کاهش خواهد داد.

اسلامی پروژه ترمینال فرودگاه گرگان را از طرح های اولویت دار این وزارتخانه بیان و عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح، ظرفیت فرودگاه برای پنج هواپیما بطور همزمان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین این پروژه سبب افزایش ۱۰ برابری ظرفیت مسافر در طول سال از ۲۵۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون نفر خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد.

وزیر راه و شهرسازی قرار است در ادامه این سفر یک روزه از ایستگاه بین المللی راه آهن شهر مرزی اینچه‌برون در مرز استان گلستان با کشور ترکمنستان و همچنین پروژه غیرهمسطح کمربندی شهرهای علی آبادکتول و گرگان دیده کرده و چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود را مورد بررسی قرار دهد.

در این سفر حسن نیا معاون وزیر و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای، خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها، فرزانه صادق مال واجرد معاون شهرسازی و معماری، رسولی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و نبیان معاون وزیر و رییس سازمان ملی زمین و مسکن، حضور دارند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه