ارسال به دیگران پرینت

بزرگداشت دکتر پرویز کردوانی

مراسم بزرگداشت دکتر پرویز کردوانی با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

 بزرگداشت دکتر پرویز کردوانی

مراسم بزرگداشت دکتر پرویز کردوانی با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش برگزار شد، دکتر حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛  دکتر سید احمدرضا خضری مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران؛  دکتر قاسم عزیزی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران؛ خانم دکتر فریده گلبو همسر دکتر پرویز کردوانی و دکتر پرویز کردوانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

 پرویز کردوانی متولد ۱۳۱۰ شمسی در روستای مندولک گرمسار است. او تحصیلات ابتدایی را در دبستان داراب ریکان و دوره متوسطه را تا کلاس ۹ در دبیرستان آفتاب گرمسار گذراند. دیپلم خود را از دبیرستان رازی تهران (مدرسه فرانسوی‌ها) گرفت و پس از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و مقاطع تحصیلی را تا مقطع دکترای رشته عمران کویر (سال ۱۳۴۵) طی کرد.

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان نخستین عضو هیأت علمی دانشکده تازه تأسیس کشاورزی ارومیه، مشغول به خدمت شد. پس از ۲ سال تدریس در این دانشکده در سال ۱۳۴۷ شمسی به گروه آموزشی جغرافیای دانشگاه تهران انتقال پیدا کرد و در همین سال‌ها است که مطالعه میدانی خود روی مناطق کویری ایران را با جدیت فراوان پی گرفت.

کویر (نمک زار) بزرگ مرکزی ایران و مناطق همجوار آن، جغرافیای خاک‌ها، حفاظت خاک، اکوسیستم‌های طبیعی، اکوسیستم‌های آبی، آب‌های شور، آب‌های سطحی و زیرزمینی، ژئوهیدرولوژی، مراتع ایران، مناطق خشک: ویژگی‌های اقلیمی، علل خشکی، مسائل آب و…، خشکسالی و راه‌های مقابله با آن در ایران و دانشنامه‌ای تاریخی و ادبی در حوزه جغرافیای شهری و ریشه‌های تاریخی شهر‌ها از جمله آثار و تألیفات این استاد با سابقه دانشگاه تهران است.

 

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه