ارسال به دیگران پرینت

تاکسی پرنده تویوتا

کمپانی تویوتا به همراه شرکت Joby Aviation قصد ساخت تاکسی پرنده را دارد.

تاکسی پرنده تویوتا

  Joby Aviation

 

یک شرکت هوایی که بیش از یک دهه است در ساخت هواپیماهای برقی فعالیت دارد، به تازگی یک پروژه ۵۹۰ میلیون دلاری را با شریک جدید خود آغاز کرد. شرکت تویوتا با Joby Aviation برای ساخت یک سازه هوایی که بتواند به صورت عمودی از زمین بلند (VTOL) شود همکاری خواهد کرد.  

JoeBen Bevirt کسی است که در سال ۲۰۰۹ این کمپانی را آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۸ به صورت گمنام به فعالیت خود ادامه داد. از آن پس با سرمایه‌های بدست آمده از شرکت‌هایی چون تویوتا و اینتل یک نمونه اولیه از تاکسی هوایی را تولید و آن را در پایگاه هوایی مخصوص خود آزمایش کرد. برخلاف سایر شرکتهای تولید کننده VTOL برقی، Joby فعالیت‌های خود را به صورت محرمانه انجام میداد تا آنکه به خواسته شرکت تویوتا برخی از اطلاعات مربوط به آن را نشر داد.  

تاکسی پرنده تویوتا

این هواپیما تمام برقی دارای ۶ موتور و ۵ صندلی است که می‌تواند مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی از زمین بلند و سپس با چرخش موتورها به سمت جلو حرکت کند. این هواپیما می‌تواند با یکبار شارژ ۲۴۰ کیلومتر را طی کند و به بیشینه سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین از یک هواپیما معمولی ۱۰۰ برابر آرامتر است.  به گفته Bevirt، ما قصد داریم تا با این سیستم جدید حمل و نقل زندگی روزمره شما را با همان قیمت و ایمن تر کنیم.  

تاکسی پرنده تویوتا

Joby معتقد است همکاری آن‌ها با شرکت تویوتا باعث می‌شود تا سریعتر از سایر کمپانی‌ها بتوانند این هواپیما را وارد بازار کنند. آنها همچنین به تازگی قراردادی با شرکت Uber تنظیم کردند که طی این قرارداد تامین هواپیماها از سوی این شرکت و کنترل ترافیک هوایی از سوی Uber خواهد بود.  

با این حال همچنان مشخص نیست که این هواپیما یک سیستم حمل و نقل برای همگان خواهد بود یا فقط برای افراد بسیار ثروتمند تا بتوانند از ترافیک‌های سنگین فرار کنند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه