ارسال به دیگران پرینت

برهم صالح: سردار سلیمانی با داعش مبارزه کرد

رئیس‌جمهور عراق گفت که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار نیروهای عراقی علیه داعش جنگید و با این گروه تروریستی مبارزه کرد.

برهم صالح: سردار سلیمانی با داعش مبارزه کرد

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق که برای شرکت درز در سوئیس به سر می‌برد، روز چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره گسترش نفوذ ایران در عراق پس از خروج احتمالی نیروهای آمریکایی گفت که «ما با ایران همسایه هستیم و حسن همجواری ایران و عراق حائز اهمیت است».

وی در ادامه افزود: «ایران و عراق در گذشته بسیار با یکدیگر جنگیدند، و اکنون باید دو کشور روابط خوب خود را حفظ کنند. هیچ عراقی خواستار بازگشت به وضعیت جنگ و درگیری با ایران نیست».

رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد: «هرگونه تلاشی برای نقض حاکمیت عراق ناکام می‎ماند. عراق هیچ چیزی را که باعث تقلیل استقلال و حاکمیت کامل این کشور شود، نخواهد پذیرفت. عراقی‌ها خواستار برپایی روابط خوب با ایرانی‌ها هستند».

برهم صالح درباره مبارزات سردار سپهپد شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ با داعش گفت: «وی سمبل ایران و سیستم امنیت ملی این کشور بود و در کنار نیروهای عراقی علیه داعش در عراق جنگید».

 رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد که ایران یک بازیگر مهم ژئوپلیتیکی و کشوری مهم در منطقه است. ایران همسایه عراق است و باید با آن گفتمان داشت و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد».

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه