ارسال به دیگران پرینت

ترامپ برای ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به آمریکا محدودیت جدید وضع کرد

دولت آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود ورود سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی با برخی انواع روادید به خاک آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

ترامپ برای ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به آمریکا محدودیت جدید وضع کرد

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ورود سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی به خاک ایالات متحده با انواع خاصی از روادید را ممنوع کرد. 

در دستورالعمل جدیدی که چهارشنبه صادر شده‌، وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته ایرانی‌ها و خانواده‌های آنها بعد از این مجاز به تقاضا جهت دریافت روادیدهای نوع E-1 و E-2 و یا تمدید آنها نخواهند بود. 

گزارش آسوشیتدپرس حاکی است این محدودیت از روز پنجشنبه هفته جاری (۲۳ ژانویه/ ۳ بهمن‌ماه) اجرایی خواهند شد. 

این دو نوع روادید به بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی که اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی کنند اجازه می‌دهد در ایالات متحده کار و زندگی کنند. 

سازمان مهاجرت و شهروندی آمریکا گفته این تصمیم در نتیجه اقدام سال گذشته دولت ترامپ در خروج از معاهده‌ای با ایران صورت گرفته است. این معاهده که در سال ۱۹۵۵ عقد شده بود به دنبال تقویت پیوندهای بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور بود. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته ایرانی‌هایی که با این روادیدها در ایالات متحده حضور دارند بایستی به محض انقضای تاریخ آن روادیدها آمریکا را ترک کنند. 

دستورالعمل جدید ممنوعیتی برای تقاضا یا تمدید سایر انواع روادیدهایی که اتباع ایران مجاز به داشتن آن هستند ایجاد نمی‌کند.

آسوشیتدپرس نوشته تعداد ایرانی‌هایی که با داشتن این دو نوع روادید به آمریکا سفر کرده‌اند مشخص نیست، اگرچه گمان نمی‌رود که تعداد زیادی را شامل شود.

از میان بیش از ۱۰ میلیون روادید غیرمهاجرتی که سالانه آمریکا صادر می‌کند تنها نزدیک به ۴۸۰۰۰ مورد رویدادهای نوع E هستند که برای اتباع تمامی کشورها صادر می‌شوند.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حال فراری ها رو گرفت دمش گرم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه