ارسال به دیگران پرینت

هشدار جدی رئیس کل بازرسی کشور به متخلفان

رئیس کل بازرسی کشور گفت: اگر سوء نیت اشخاص محرز شد نه تنها مچ می گیریم بلکه دست متخلف را هم قطع می کنیم.

هشدار جدی رئیس کل بازرسی کشور به متخلفان

رئیس کل سازمان بازرسی کشور در مراسم معرفی مدیرکل بازرسی این استان در یاسوج با اشاره به محبوبیت شهید سلیمانی پس از رهبری بین مردم گفت: به برکت خون شهید سلیمانی، انقلابی در منطقه و جهان ایجاد شد.

 
حجت الاسلام درویشیان افزود: درس بزرگ سردار شهید قاسم سلیمانی بین مدیران داشتن روحیه انقلابی بود.
 
وی با تاکید بر پایبندی مردم به نظام در هر شرایط ادامه داد: مردم با وجود مشکلات معیشتی پای انقلابشان هستند و در همه عرصه ها حضوری پرشور داشته و دارند.
 
رییس کل سازمان بازرسی کشور با تاکید براینکه اولین شرط مدیریت مطلوب آشنایی با قوانین، شرح وظایف و مسائل مربوط به مسئولیتها و تجربه کاری است گفت: در همه سطوح باید نظارت های درون دستگاهی بیشتر شود و مسئولان درپیشگیری از جرائم و مشکلات باید قدم های جدی بردارند.
 
حجت الاسلام درویشیان افزود:  نظارت به معنی عدم اعتماد به مسؤلان نیست بلکه باید با نظارت بیشتر اهداف مدیران هدایت شود.
 
وی با بیان اینکه بازرسان وظیفه اصلی را پیشگیری می دانند اضافه کرد: اما اگر سوء نیت محرز شد نه تنها مچ می گیریم بلکه دست متخلف را هم قطع می کنیم.
 
رییس کل سازمان بازرسی کشور یکی از اولویت‌های این اداره را صیانت از مدیران انقلابی دانست و گفت: نباید اجازه سوء استفاده فرصت طلبان فراهم شود.
 
وی اصلاح ساختارهای قانونی، نظارتی و فرهنگی در مبارزه با فساد اداری را از مهمترین اهداف پیش روی بازرسان عنوان کرد و افزود: راه اندازی سامانه های الکترونیکی مثل طرح جامع مالیات از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این اهداف است.
 
رئیس کل دادگستری این استان در آئین معرفی مدیر کل بازرسی کهگیلویه وبویراحمد که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور در سالن دادگستری استان در یاسوج برگزار شد گفت: هدف نظارت و بازرسی تشکیل پرونده قضائی نیست و محور فعالیت بازرسی پیشگیری، اصلاح ساختارهای معیوب و ارتقاء عملکرد است.
 
حسن نگین تاجی احیای فرهنگ نظارت پذیری را از اولویت‌های سازمان بازرسی دانست و افزود: باید فرهنگ نظارت پذیری در دستگاه‌ها اجرایی شود و ادارات، بازرسان را مکمل فعالیت خود بدانند.
وی بر صیانت از حقوق عامه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم تاکید کرد و ادامه داد: اصلاح ساختارها و استحکام بخشی باید شکل گرفته و بسترهای فساد ادارات از بین برود.
 
نگین تاجی یکی از مطالبات جدی مردم را برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز، واگذاری های غیر قانونی، تصرف اراضی ملی و مباحث حقوق عامه دانست.
 
رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: در سند تحول تقدیمی رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب، یکی از اولویت‌ها احقاق حقوق عامه است.
 

نگین تاجی با اشاره به اینکه  85 درصد از تخلفات مربوط به جهل قانون است، اضافه کرد: بحث آموزش حقوقی در پیشگیری از وقوع جرم باید اولویت نخست کاری مدیرکل جدید بازرسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در همین چند ماه با انجام اقداماتی در ۲۲ واحد تولیدی استان جلوی تعطیلی و اخراج کارگران گرفته شد که می توان آن را از اقدامات خوب دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

 
وی ادامه داد: سیاست بازرسی برای حمایت از تولید، از بین بردن بستر فساد است تا تخلف و فسادی انجام نشود.
 
نگین‌تاجی با اشاره به احیای فرهنگ نظارت پذیری توسط سازمان بازرسی گفت: باید این فرهنگ‌ که ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد در اولویت قرار گیرد.
 

نگین تاجی اضافه کرد: نکته دیگری که باید اولویت بازرسی باشد بحث آموزش حقوقی در پیشگیری از وقوع جرم است که باد مدنظر مدیرکل جدید بازرسی قرار گیرد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه