ارسال به دیگران پرینت

رونمایی بنای یادبود مجاهد نستوه غلامرضا حسنی در ارومیه

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه از رونمایی بنای یادبود مرحوم غلامرضا حسنی مجاهد نستوه و امام جمعه سابق ارومیه فردا همزمان با دومین سالروز درگذشت وی در ارومیه خبر داد.

  رونمایی بنای یادبود مجاهد نستوه غلامرضا حسنی در ارومیه

حجت الاسلام امیرعباس عابدینی در خصوص ساخت این بنای یادبودگفت: مزار مرحوم غلامرضا حسنی در جوار گلزار شهدا در باغ رضوان ارومیه واقع شده که همزمان با دومین سالروز درگذشت وی مقرر شد بنای یادبودی در مزارش احداث شود.

وی ادامه داد: ساخت این بنای یادبود که سال ۹۸ به دستور شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر ارومیه، آغاز شد در مدت ۴ ماه برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی آماده شده است و فردا در دومین سالروز درگذشت وی طی مراسم ویژه ای رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه این بنای یادبود دارای چهار طاق بوده که در هر طاق آیات قرآن حک شده و گنبد آن نیز الهام گرفته از ۱۴ معصوم توسط هنرمندان اصفهان ساخته شده است اضافه کرد: همچنین این بنای یادبود دارای ۲۵ متر محوطه است.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه اعتبار هزینه شده برای این بنای یادبود را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: ارتفاع هر طاق این بنا ۱۴ متر الهام گرفته از ۱۴ معصوم است.

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت مجاهد نستوه آذربایجان شیخ غلامرضا حسنی از طرف بیت آن مرحوم روز پنج شنبه یکم خردادماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه