ارسال به دیگران پرینت

بانک های بی مسئولیت ایرانی

در بانک های آمریکا سیستم بانکداری الکترونیکی خدمات زیر را ارائه میکند و مسئولیت هک شدن حساب های افراد با بانک است

بانک های بی مسئولیت ایرانی

۵۵آنلاین :

به بهانه هک شدن حساب تعدادی از افراد توسط هکر ها رفتار و قوانین بانک های جهان را در قبال مشتریان و هک شدن حساب ها در این مطلب گرد آوری کردیم مخاطبین می توانند با سیستم بانکداری الکترونیکی ایران مقایسه کنند .

اگر تراکنشی از حساب فرد در بانک‌های امریکا رخ دهد و صاحب حساب بگوید من نبودم و یک نفر کلاه‌برداری کرده، بانک بی‌برو برگرد مبلغ را برمی‌گرداند و خودش می‌افتد دنبال کلاه‌بردار. یعنی حتی بررسی نمی‌کند کلاهبرداری به علت اهمال صاحب حساب رخ داده یا خیر. طبق سیاست Zero Fraud Liability در اغلب بانک‌ها و موسسات کارت‌های اعتباری امریکا، مشتری قرار نیست هیچ تاوانی برای کلاهبرداری چه بصورت نقل و انتقالات بانکی، چه خرید آنلاین و چه خرید حضوری با کارت بدهد!

به همین جهت، بانک‌ها الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که انواع مختلف کلاهبرداری را کشف و در نطفه خفه کند! مثلاً فرض کنید بانک می‌داند که شما ساکن نیویورک هستید و در یک سفر به بوستون (تلفظ صحیح: باستن)، چند جا در سر راه خرید کرده‌اید و با کارت‌تان بنزین زده‌اید. ۵ دقیقه پس از اینکه در ایالت کنتیکت (بین نیویورک و بوستون) در یک پیتزافروشی غذا خورده‌ و با کارت‌تان پرداخت کرده‌اید، یک تراکنش آنلاین به مبلغ ۱۰۰۰ دلار با مبداء سیاتل روی کارت درخواست می‌شود. الگوریتم‌های هوشمند fraud detection بانک متوجه می‌شوند که صاحب کارت نمی‌تواند طی‌الارض کرده و در کسری از ساعت به آن‌طرف امریکا رفته باشد، لذا تراکنش با مبداء سیاتل را بلوکه می‌کند و به شما پیامک می‌دهد آیا تلاش کردید از فلان جا ۱۰۰۰ دلار خرید کنید؟ تا وقتی اجازه ندهید، بانک به بلوکه کردن کارت شما ادامه می‌دهد. اگر الگوریتم‌های بانک نتوانند کلاه‌برداری را کشف کنند و یک تراکنش بدون اجازه‌ی ۱۰۰۰ دلاری روی کارت یا حساب شما بیاید، می‌توانید تنها با یک تماس ۵ دقیقه‌ای کل مبلغ را عودت بگیرید. بانک خود می‌داند و آن کلاه‌بردارِ ناجنس!

همچنین اگر در اثر یک بی‌حواسی، کیف پول‌تان را جا بگذارید و سارقی بیاید و با دزدیدن کارت‌های بانکی‌تان اقدام به خرید و برداشت پول کند، باز هم یک تماس ساده با بانک چاره‌ساز است و اگر کل سرمایه‌تان به باد فنا رفته هم نیازی نیست غمی بخورید و به دادگاه رفت و آمد کنید. بانک موظف است تا سِنت آخر خسارت شما را پرداخت کند و خود زحمت پیگیری قضایی و پلیسی برای به دام انداختن سارق را بکشد، شما نهایتاً یک گزارش به پلیس می‌دهید که چه اتفاقی رخ داده است.

منبع : مکتوبات
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه