|
کد‌خبر: 342430

سازمان ملل | بیانیه سازمان ملل

سازمان ملل : ایران و آمریکا به آتش‌بس احترام بگذارند

دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، نسبت به تقابل‌های اخیر ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت هر دو طرف را تشویق می‌کنیم به آتش‌بس احترام بگذارند.

دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، نسبت به تقابل‌های اخیر ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت هر دو طرف را تشویق می‌کنیم به آتش‌بس احترام بگذارند.  به نوشته روزنامه «داون»، دوجاریک در جمع خبرنگاران نسبت به تقابل‌های اخیر میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما هر دو طرف را تشویق می‌کنیم به آتش‌بسی که خودشان اعلام کرده‌اند، احترام بگذارند.»

دوجاریک همچنین در واکنش به انتشار گزارشات ضدونقیض از احتمال توافق میان ایران و آمریکا اعلام کرد که این سازمان «در تلاش برای درک بهتر این موضوع است که چه چیز رسمی و چه چیز غیررسمی است.

پیش‌تر «علی باقری» معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز مذاکرات ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان تصریح کرده بود:‌ «آمریکا در ادامه اقدامات خود در تجاوز به جمهوری اسلامی ایران، به زیاده‌خواهی‌های خود ادامه می‌دهد. مسیر پیش‌رو زمانی موفق خواهد بود که آمریکایی‌ها از زیاده‌خواهی‌های خود دست بردارند.»

source: ايسنا