ارسال به دیگران پرینت

خیانت برخی بازیکنان به قلعه‌نویی و استقلال

استقلال در لیگ چهاردهم با امیر قلعه‌نویی به قهرمانی نرسید. از آن زمان تاکنون حرف و حدیث‌هایی در خصوص عملکرد بازیکنان استقلال خصوصا در دیدارهای پایانی مسابقات شنیده می‌شود.

  خیانت برخی بازیکنان به قلعه‌نویی و استقلال

0 1بازیکن؟!

هواداران پرسپولیس برای اینکه بتوانند در دربی مقابل استقلال امیر قلعه‌نویی به پیروزی برسند، انتظار زیادی کشیدند. قلعه‌نویی که اولین باختش به پرسپولیس در لیگ‌برتر به لیگ دوم و شکست 2 بر یک استقلال اهواز به پرسپولیس برمی‌گردد، بعد از آن باخت دوازده سال در لیگ‌برتر به پرسپولیس با هیچ تیمی نباخت تا اینکه در لیگ چهاردهم که سرمربی استقلال تهران بود، هر دو بازی رفت و برگشت را به پرسپولیسی‌ها باخت. در بازی رفت آن فصل شاگردان حمید درخشان در تیم پرسپولیس در حالی که در نیمه‌ اول با یک گل بازی را به استقلال باخته بودند، در نیمه دوم با یک بازگشت خوب دو گل به استقلال زدند و موفق شدند با نتیجه‌ 2 بر یک برنده‌ی دربی شوند. در بازی برگشت آن فصل هم برانکو ایوانکوویچ کروات اولین دربی خود در فوتبال ایران را تجربه می‌کرد و تیم او موفق شد با تک گل علی علیپور از سد شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال بگذرد. شاهرخ بیانی درباره شکست استقلال مقابل پرسپولیس در دربی برگشت لیگ چهاردهم اظهارکرد: ما به خودمان باختیم نه پرسپولیس. استقلال در این فصل مشکلات زیادی داشت و دل بازیکنان با تیم نبود. مدام این موضوع را تحمل کردیم و گفتیم در بازی با پرسپولیس به‌خاطر مردم جبران می‌کنند ولی این اتفاق نیفتاد. ما می‌توانستیم بهتر از این بازی کنیم. وی با بیان اینکه «بازیکنان استقلال کم‌کاری کردند»، تصریح کرد: درست است که مشکلات مالی و بحث خصوصی‌سازی به باشگاه لطمه زد ولی هدف برخی از بازیکنان این بود که امیر قلعه‌نویی در استقلال نباشد. برخی از بازیکنان ملی‌پوش ما در حدواندازه‌های خود نبودند ولی باز هم می‌بینیم به تیم‌ملی دعوت شده‌اند. آنالیزور تیم فوتبال استقلال افزود: بازیکنی که 650 میلیون تومان پول گرفته است، در نیمه دوم بازی با پرسپولیس اعلام کرد که حالش خوب نیست. آقای بازیکنی که ادعا می‌کنی مسموم هستی، چرا روی نیمکت نشستی؟! مگر قرار نبود به تیم کمک کنی؟! این آقایان می‌خواستند قلعه‌نویی را زمین بزنند. البته او هم در رختکن همه آنها را به خدا واگذار کرد. «بازیکنان بدانند که پیراهن استقلال ارزش دارد»، بیانی با بیان این جمله گفت: رضا عنایتی با آن سن و سال چنان می‌دود که همه برایش افتخار می‌کنند. او را باید اسطوره نامید. هرایر مگویان یکسال از حضورش در استقلال نگذشته، اما شب گذشته گریه می‌کرد که چرا استقلال باخت. 10 بازیکن استقلال می‌دانستند که اگر قلعه‌نویی سال بعد بماند، باید از تیم بروند و به همین دلیل تصمیم گرفتند که قلعه‌نویی را بزنند.

خیانت بازیکنان در لیگ چهاردهم

هاشم بیک‌زاده، مدافع چپ سابق استقلال در اواسط فروردین‌ماه سالجاری در گفت‌وگویی در خصوص مشکلات قلعه‌نویی و مجیدی گفت: حرف و حدیث‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده را من هم شنیدم و اینکه می‌گویند قلعه‌نویی و مجیدی خوب نبودند یا قلعه‌نویی در رختکن از گل زدن مجیدی ابراز ناراحتی می‌کرد هیچکدام صحت ندارد و آن دو نفر رابطه خوبی با یکدیگر داشتند. مربی همیشه بازیکن خوب تیمش را دوست دارد و سعی می‌کند شرایطی فراهم کند که بهترین عملکردش را داشته باشد و رابطه قلعه‌نویی با مجیدی هم به همین شکل بود. حالا چرا بعدا اختلاف ایجاد شد دلیلش را نمی‌دانم. وی همچنین در مورد اتفاقات لیگ چهاردهم گفت: لیگ چهاردهم لیگ خاصی بود و بارها در موردش صحبت‌هایی مطرح شده است. در آن مقطع عنوان شده بود که برخی بازیکنان به قلعه‌نویی و استقلال خیانت و کم کاری کردند تا تیم شکست بخورد و نتایج ضعیفی بگیرد که من این اخبار را تایید می‌کنم و واقعا چند نفری بودند که داخل تیم دوست نداشتند استقلال نتیجه بگیرد و به قلعه‌نویی خیانت کردند. ممکن است در آینده کتاب خاطراتم را چاپ کنم و اسامی این نفرات را افشاگری کنم.

درخواست قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با فارس در مورد صحبت‌های بیک‌زاده گفت: من از هاشم بیک‌زاده خواهش می‌کنم بقیه آن چیزها که می‌داند را بگوید. من خودم به آن مسائل رسیده‌ام و شاید خیلی از هواداران فوتبال هم به آن رسیده باشند. وقتی شما 12 بازی از رقبا جلو باشید ولی در هفته‌های آخر یا ببازید یا مساوی کنید خبرهایی بوده که هاشم بیک‌زاده به آن اشاره کرده است اما من از او می‌خواهم اصل قضیه را باز کند. او بگوید چه کسانی به بعضی از بازیکنان خط می‌دادند که طوری بازی کنند که فلانی زمین بخورد. شنیده‌ام او گفته می‌خواهد اینها را در کتابش بنویسد، اما من می‌گویم آقای بیک‌زاده این صحبت‌ها را در کتابت ننویس و خیلی زود حقایق را به مردم بگو. البته او یکسری از حقایق را به‌صورت درد و دل به کریم بوستانی گفته و خیلی مسائل دیگر هم باقی مانده است. این را هم بگویم این آقایان به من ضرر نزدند بلکه به استقلال ضرر زدند. بیک‌زاده همه چیز را بگوید و اگر اسمی از بازیکنی نیاورد اشکال ندارد ولی نوع رفتارها و کارها را که می‌شود گفت. در آن سال به برخی‌ها گفته بودند ما در فلان جا شما را ساپورت می‌کنیم و خیلی اتفاقات هم پشت پرده انجام شد. یک گروهی خارج از طرفداران استقلال اتاق فکری تشکیل داده بودند که کاری کنند ما از استقلال دور شویم. البته آنها به هدفشان رسیدند. ولی من آن سال خیلی اذیت شدم و حرف شما درست است. بازهم می‌گویم بیک‌زاده اصل قضایا را بگوید و همه را راحت کند. خوشحالم حالا به روزهایی رسیدیم که 10 سال از حضور ما در استقلال می‌گذرد اما به یکباره یک بازیکن می‌آید و مسائلی را مطرح می‌کند. یک بخشی از آن اتفاقات را در یک ویدئو به آن اشاره کردم که اتفاقا میرشاد ماجدی در کنارم حضور داشت و یک بخش دیگر را هم در برنامه نوروز فوتبالی که به‌همراه پسرم در آنجا حضور داشتم اشاره کردم. بقیه را هم انشاءا... هاشم بیک‌زاده یک روز می‌گوید.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه