ارسال به دیگران پرینت

تشخیص کرونا با استفاده از آزمایش مقعدی در چین آغاز شد

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، این کشور آزمایش تشخیص مقعدی ویروس کرونا را با هدف کاهش ضریب خطای آزمایش‌های خون و مخاط بینی و گلو آغاز کرد.

تشخیص کرونا با استفاده از آزمایش مقعدی در چین آغاز شد

تلویزیون دولتی چین روز پنجشنبه گزارش کرد در این روش یک سواب با پنبه آغشته به محلول نمک، حدود دو تا سه سانتیمتر وارد مقعد فرد مشکوک به کرونا می‌شود و سپس نمونه آزمایش می شود.

گزارش ها حاکی است تا کنون در چین دو هزار و ۷۰۰ نفر با این روش آزمایش شده اند که هزار نفر آنها دانش‌آموزان و معلمان ساکن پکن بودند که در کنار آزمایش های مخاط بینی از این تست هم استفاده کرده اند.

«لی تونگ‌زنگ» معاون بخش بیماری‌های تنفسی و عفونی بیمارستان یوآن پکن گفت: آزمایش تشخیص مقعدی ویروس کرونا برای افرادی که هیچ علائم خاصی ندارد بسیار کارآمدتر از آزمایش رایج مخاط گلو و بینی است.

استفاده از این روش در چین، موجب واکنش‌های متفاوتی در رسانه‌های اجتماعی این کشور شده است به طوری که شهروندان چینی این موضوع را با احساساتی آمیخته از شوخی و نگرانی مورد توجه قرار داده‌اند.

تلویزیون دولتی چین گفته از این روش به اندازه روش‌های دیگر استفاده نمی‌شود زیرا راحت نیست.

از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ از شهر ووهان چین تا کنون دولت این کشور روش‌های سخت‌گیرانه را برای مهار شیوع ویروس کرونا در پیش‌گرفته است.

چین ۶ ماه بعد از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که شمار روزانه افراد مبتلا به کرونا در این کشور به صفر رسیده است اما از ۲۴ دی سال جاری بار دیگر این ویروس در چین شیوع یافته است که در این مدت بیش از ۸۰۰ تن به کرونا مبتلا شده اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه