ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی ستاد کرونا | در نوروز، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی کاملا ممنوع

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ایام نوروز سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است اما مسافرت به شهرهای زرد و آبی با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی امکانپذیر است، هر چند توصیه وزارت بهداشت این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود.

سخنگوی ستاد کرونا  |   در نوروز، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی کاملا ممنوع

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ایام نوروز سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است اما مسافرت به شهرهای زرد و آبی با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی امکانپذیر است، هر چند توصیه وزارت بهداشت این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود.

علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: امروز بحث تعطیلات عید نوروز و سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا مطرح شد، وزیر بهداشت در مورد اینکه سفرها می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث انتقال ویروس به خصوص ویروس جهش یافته شود استانهای مختلف را درگیر می کند، در این جلسه صحبت کرد.

وی با بیان توصیه وزارت بهداشت این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود. گفت: اکنون وضعیت اکثر استانهای کشور با ثبات است اما سفرها می تواند وضعیت را بدتر کند و ممکن است موج جدید شکل بگیرد. بنابراین سفرها تا جای ممکن اصلا نباید صورت بگیرد، درست است که مردم تحت فشار هستند، سه عید می گذرد که مردم مسافرت مناسبی نداشته اند، سال ۹۸ سیل بود، سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا هست. این مسائل باعث افزایش مشکلات روحی و روانی می شود و مردم آسیب پذیرتر شوند اما با توجه به خطر بیماری تا جای ممکن باید سفرها صورت نگیرد تا بتوانیم امسال هم با شرایط ثابت بگذاریم و از سال آینده که واکسیناسیون کامل تر می شود، می توانیم به مسافرت برویم. قطعا سالهای بعد می توانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم و همراه با عزیزان خود سفر کنیم مبادا به علت بیماری عزیزانمان در کنار ما نباشند.

رئیسی افزود: امروز این موضوع در ستاد ملی کرونا بحث شد. نظر برخی اعضای ستاد که مصوب شد این بود که در شهرهای قرمز و نارنجی کاملا سفر ممنوع شود و سایر شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بسیار سختگیرانه بتوانند سفرهای ضروری داشته باشند ولی همچنان تقاضا داریم سفرهای غیر ضروری را نداشته باشند و امسال هم تحمل کنند و سفرها ممنوع باشد.

وی گفت: بنابراین سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است و به سایر شهرها در صورت ضرورت با رعایت پروتکل های سختگیرانه می توانند سفرهای ضروری را داشته باشند.

رئیسی افزود: این خبر هم اعلام کنم که یکی دور روز پیش ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه دیگر وارد کشور شد. هفته گذشته ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز از چین وارد شد. محموله های جدید هم به سرعت می رسد و به تدریج تزریق می شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه