علی  فروتن

علی فروتن

متولد : 1346-11-02

علی فروتن متولد ۳ بهمن ۱۳۴۶ در شهرستان بروجرد بازیگر میباشد

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

علی فروتن، اصالتاً" بروجردی و متولد سال ۳ بهمن ۱۳۴۶ می‌باشد. فروتن عمده توان بازیگری خود را در گروه سنی کودک و نوجوان به خدمت گرفته و همچون بازیگری در برنامه فیتیله ۲ موفق نیز بوده است.

علی فروتن در مجتمع آموزشی سینما در رشته کارگردانی و بازیگری فارغ التحصیل شد و نیز در دوره‌های آموزشی استاد حمید سمندریان آموزش یافت و از سال ۱۳۷۳ به صورت حرفه‌ای در صحنه به خدمت پرداخت. او متاهل و دارای دو فرزند به نامهای فوژان (متولد ۱۳۷۷) و آرتین (متولد ۱۳۸۶) می باشد .

تحصیلات من در زمینه تئاتر و زمینه کاری ام هم بازیگری و کارگردانی سینما بود. در تئاتر که با هرمز هدایت کار کردیم من دستیار گریم بودم. آقایان گلی و مسلمی در تالار هنر تئاتر داشتند. رامبد جوان بازیگری بود که آن زمان با آنها کار می کرد، اما به دلایلی نتوانست ادامه دهد و بعد به من پیشنهاد شد و بعد از آن دیگر شدم پای ثابت گروه فیتیله.

• انتقاد می کنند
بچه ها خیلی راحت می آیند و می گویند من از کارت اصلا خوشم نیامد. همیشه هم درست می گویند. وقتی بچه ای این حرف را به آدم می زند من می فهمم که یک جی کارم ایراد دارد، بنابراین بهترین منتقد، کارشناس و بیننده همین بچه ها هستند.

• وظایف پدر اخمو
یک بخش از زندگی ما وظایفی است که در زندگی شخصی داریم. من وظیفه پدری دارم و باید بچه ام یک جاهایی تربیت شود، باید یک جاهایی اخم من را ببیند و.. ولی بچه مخاطب دلیل ندارد که اخم من را ببیند چون او من را «عمو فروتن» تلویزیون می بیند که همیشه خندیده و اگر من را بیرون ببیند که اخم کردم، زده می شود.

وقتی من را دوست دارد و وقتی من را در خیابان می بیند لزومی ندارد که اخم من را ببیند. این برخورد را نه تنها با بچه ها بلکه با بزرگ ترهای بیرون هم دارم. با میوه فروش و نانوای محله، گرچه من در خانه دیگر عمو فروتن نیستم!!

عمو فیتیله‌ای‌ها - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

• تقسیم کار
در گروه ما وظایف مشخص است و همه هم به وظایف خودشان عمل می کنند. آشپزی گروه به عهده من است. مسئولیت مالی گروه به عهده من است و هر اتفاق و ماجرایی که درآمد مالی برای گروه داشته باشد به حساب من می آید و من تقسیمات را انجام می دهم.

بیوگرافی علی فروتن بازیگر فیتیله و همسرش + زندگی شخصی

 

آقای گلی تصمیم گیرنده نهایی کار هستند که مثلا ما این کار را قبول کنیم یا نه؟ در کل OK نهایی را ایشان می دهند. آقای مسلمی هم چون بنیان گذار و اساس این گروه هستند پیگیری کارهای تلویزیونی با ایشان است. این تقسیم کار باعث می شود که ما کارمان را درست انجام بدهیم. 

بیتوته