ارسال به دیگران پرینت

آیا نوع دلتا باعث بیماری شدیدتر در کودکان می شود؟

هنوز مشخص نیست که آیا نوع دلتا باعث بیماری شدیدتر در کودکان می شود یا خیر، اما سطح بالای عفونی‌بودن آن باعث افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در این قشر از جامعه شده است.

 آیا نوع دلتا باعث بیماری شدیدتر در کودکان می شود؟

 سوفیا دختر ۱۲ ساله‌ای که در آستانه دریافت واکسن کرونا بود، به این بیماری مبتلا شد. در ابتدا تنها تب داشت اما بعد از چند روز دندان درد گرفت و پس از مراجعه به بیمارستان و انجام اسکن مشخص شد که ریه‌های وی نیز درگیر شده است. وی در بیمارستان بستری شد. به گفته مادرش، هرگز تصور نمی‌شد که شدت بیماری در کودکان تا این حد باشد.

 آیا نوع دلتا باعث بیماری شدیدتر در کودکان می شود؟

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سوفیا یکی از ۱۳۰ کودک مبتلا به کووید۱۹ بود که آن روز در بیمارستان ایالات‌متحده بستری شدند. این تعداد از اوایل ژوئیه در حال افزایش است. از ۳۱ ژوئیه تا ۶ آگوست، ۲۱۶ کودک مبتلا به کووید بطور روزانه در بیمارستان بستری شدند؛ تقریباً برابر با ۲۱۷ مورد پذیرش روزانه در کل دوره اوج بیماری همه‌گیر در اوایل ژانویه.

آیا نوع دلتا باعث بیماری شدیدتر در کودکان می شود؟

بیمارستان‌هایی که مراکز اصلی پذیرش مبتلایان به کروناویروس بودند آسیب جدی دیده اند. تنها در یک روز در هفته گذشته، بیمارستان کودکان آرکانزاس، ۱۹ کودک مبتلا به کووید را بستری کرد. بیمارستان کودکان جان هاپکینز در سن پترزبورگ فلوریدا نیز ۱۵ کودک را بستری نمود. و Children's Mercy کانزاس سیتی در میسوری، ۱۲ کودک بستری‌شده داشت. همه این بیمارستان‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نیز دارای چندین کودک کم سن و سال بودند.

این اعداد نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است؛ اینکه ممکن است آنچه که قبلاً دربارهCovid-19 تصور میشد –کمتر کودکان را درگیر می‌کند- تغییر کند. برخی از پزشکان در خط مقدم مبارزه با کووید می‌گویند که آنها بیش از هر زمان دیگری در دوره شیوع این همه گیری، با نوع شدید بیماری روبرو هستند و احتمالاً عامل بسیار مسری دلتا مقصر این وضعیت است.

دکتر ریچارد ماللی، متخصص بیماری‌های عفونی اطفال در بیمارستان کودکان بوستون می گوید: همه ما از این احتمال که نوع دلتا در واقع به نوعی می‌تواند در کودکان خطرناک‌تر باشد، عصبی هستند. به گفته دانشمندان، اکثر کودکان مبتلا به کووید۱۹ علائم خفیفی دارند و هنوز شواهد کافی برای نتیجه گیری وجود ندارد که دلتا باعث بیماری شدیدتری در کودکان نسبت به سایر انواع دیگر ویروس کرونا می شود.

آنچه واضح است این است که مجموعه‌ای از عوامل -از جمله مسری بودن دلتا و این واقعیت که افراد زیر ۱۲ سال هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند- کودکان بیشتری را راهی بیمارستان‌ها کرده، به ویژه در مناطقی از کشور که ویروس در حال افزایش است. دکتر ماللی می گوید: اگر موارد ابتلا بیشتر شود، در برخی موارد این شرایط گریبان بچه ها را نیز گرفته و به آنها سرایت می کند.

دکتر وسام رحمان، مدیر پزشکی مرکز اورژانس اطفال در All Children's گفت: اکثر کودکان مبتلا به کرونا علائم نسبتاً خفیفی مانند آبریزش بینی، احتقان، سرفه یا تب دارند. بیشتر آنها خیلی مریض نیستند. معمولا آنها به خانه می روند و در خانه با مراقبت‌های پیشگیرانه تحت درمان قرار می گیرند. اما همانطور که تصور می‌کنید، خانواده‌ها می ترسند و نگرانند. تنها تعداد کمی از کودکان مبتلا به نوع شدید بیماری می‌شوند که با ذات الریه یا ناراحتی تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه