ارسال به دیگران پرینت

اکسیوس: بنت به بایدن قول داده که آشکارا به مبارزه علیه برجام نپردازد

دو منبع آمریکایی که در نشست بایدن و بنت حضور داشته‌اند به پایگاه خبری اکسیوس گفتند: «بنت به بایدن در دیدار روز جمعه در کاخ سفید گفت اگر چه وی مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران است، وی قصد ندارد همانند نتانیاهو، آشکارا به مبارزه علیه آن بپردازد».

اکسیوس: بنت به بایدن قول داده که آشکارا به مبارزه علیه برجام نپردازد

فارس: «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده قول داده است که رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم علیه برجام را در پیش نگیرد.

دو منبع آمریکایی که در نشست بایدن و بنت حضور داشته‌اند به پایگاه خبری اکسیوس گفتند: «بنت به بایدن در دیدار روز جمعه در کاخ سفید گفت اگر چه وی مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای 2015 با ایران است، وی قصد ندارد همانند نتانیاهو، آشکارا به مبارزه علیه آن بپردازد».

نتانیاهو در دوران دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز آشکارا به مخالفت با برجام می‌پرداخت و در بحبوحه حصول این توافق، در مخالفت با برجام در کنگره آمریکا به سخنرانی پرداخت.

این دو منبع به آکسیوس گفتند که بنت این پیام را در دیدارهای روز چهارشنبه خود با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تکرار کرده است.

آنها افزودند که بنت گفته وی معتقد است که گفت‌وگو میان آمریکا و اسرائیل نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

یک مقام صهیونیستی نیز که در این نشست حضور داشته، خبر داد که بنت به رئیس جمهور آمریکا گفته که صرفنظر از اختلافات سیاسی،‌وی خواستار کار بر اساس رویکرد صداقت و احترام است.

بر اساس گزارش آکسیوس، بنت در دیدار با بایدن و دیگر مقام‌های ارشد آمریکایی، توضیح داد که وی خواستار مدیریت روابط آمریکا-سرائیل است همانطور که وی روابط داخل کابینه انتخابی‌اش را با وجود دیدگاه‌های متفاوت زیاد مدیریت کرده و به دنبال حل اختلافات در مذاکرات خصوصی مستقیم و نه رسانه‌ها است.

یک منبع نیز گفت که بنت در دیدار با بلینکن گفته که وی هرگز فکر نمی‌کرده بتواند ائتلافی را رهبری کند که تشکیل شده از احزاب چپ و یک حزب مسلمان است اما وی درک کرده که اگر چه این مشکل بوده اما قابل انجام است.

بر اساس گفته این منبع، بنت در دیدار با بلینکن گفته که فلسفه وی برای تشکیل کابینه این است زمانی که کسی وی را عصبانی می‌کند وی به رسانه‌ها رجوع نمی‌کند بلکه تلفن را بر می‌دارد. این روشی است که من می‌خواهم تا با هم کار کنیم. اگر شما موضوعی درباره چیزی دارید با ما تماس بگیرید و به رسانه‌ها نروید».

دو نفر که با آکسیوس در تماس بوده‌اند، گفتند که کاخ سفید از این پیام بنت راضی بوده است. «باربارا لیف» یکی از مشاوران ارشد بایدن در خاورمیانه نیز در تماس تلفنی با نمایندگان سازمان‌های یهودی بر این موضوع تاکید کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه