ارسال به دیگران پرینت

مقام آمریکایی: بایدن هرگونه پیشنهاد بنت برای توقف تلاش های مرتبط به احیای برجام را رد خواهد کرد

یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در دیدار امروز (پنج شنبه) با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، پایبندی واشنگتن به مسیر دیپلماسی با تهران در خصوص توافق هسته‌ای را اعلام خواهد کرد. مقام مذکور خاطرنشان کرد: دولت آمریکا نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شدت احساس نگرانی می‌کند و قطعا بایدن هرگونه پیشنهاد بنت برای توقف تلاش‌های مرتبط با احیای برجام را رد خواهد کرد.

مقام آمریکایی: بایدن هرگونه پیشنهاد بنت برای توقف تلاش های مرتبط به احیای برجام را رد خواهد کرد

 یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در دیدار امروز(پنج شنبه) با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پایبندی واشنگتن به مسیر دیپلماسی با تهران در خصوص توافق هسته ای را اعلام خواهد کرد.

به گزارش المیادین، این مقام مسئول آمریکایی به نقل از خبرگزاری رویترز اظهارکرد: جو بایدن امروز در دیدار بنت، به وی خواهد گفت که واشنگتن به مسیر دیپلماسی با تهران پایبند است.

وی درباره اولین مذاکرات مستقیم بین بایدن و بنت به خبرنگاران گفت: از زمان خروج دولت سابق آمریکا از توافق هسته ای ایران، این برنامه به طور اساسی از کنترل خارج شده و این روند هفته به هفته سرعت می گیرد.

مقام آمریکایی اظهار داشت: سانتریفیوژهای ایران، ذخایر اورانیوم و فناوری هایی که توسعه داده، قابلیت تولید بمب هسته ای را تنها به چند ماه رسانده است.

مقام مذکور خاطرنشان کرد: دولت آمریکا نسبت به فعالیت های هسته ای ایران به شدت احساس نگرانی می کند و قطعا بایدن هرگونه پیشنهاد بنت برای توقف تلاش های مرتبط با احیای برجام را رد خواهد کرد.

همین مقام مسئول آمریکایی در ادامه تصریح کرد: قطعا ما به مسیر دیپلماسی پایبند هستیم و براین باوریم که بهترین راه برای پایان دادن به این برنامه و به عقب بازگرداندن پیشرفت های ایران در سال های گذشته است.

وی در عین حال گفت که اگر مسیر دیپلماسی موفق نشود، مسیرهای دیگر را دنبال خواهد کرد اما به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره ای نکرد.

پیشتر وزیر دفاع آمریکا در دیدار نفتالی بنت بر پایبندی واشنگتن به امنیت اسرائیل و آنچه برتری نظامی این رژیم خواند، تاکید کرده بود.

رسانه های اسرایئلی اعلام کرده بودند که بنت در دیدار اعضای کنگره آمریکا گفته است که جلوگیری از هسته ای شدن ایران به نفع آمریکا است و بازگشت به توافق هسته ای غیرممکن است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه