ارسال به دیگران پرینت

عضو کانون وکلا: دستور اخیر ریاست قوه قضاییه به دادستان کشور نسبت به موضوع زندان اوین، جای امیدواری دارد

وکیل دادگستری: به نظر می‌رسد حجم بالای زندانیان و عدم وجود امکانات کافی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان و عدم آموزش کافی به ماموران و کارمندان سبب می‌شود تا موضوعاتی مشابه موضوع زندان اوین پیش آید.

عضو کانون وکلا: دستور اخیر ریاست قوه قضاییه به دادستان کشور نسبت به موضوع زندان اوین، جای امیدواری دارد

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز در گفت‌وگو با عصر ایران با اشاره به مقوله نظارت بر زندان‌ها اظهار کرد: در قوانین ما از جمله قانون اساسی، قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی و آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها در خصوص نحوه رفتار با زندانیان و حقوق زندانیان خلائی وجود ندارد و سلامت جسمانی و روانی آن‌ها محترم شمرده شده است.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حجم بالای زندانیان و عدم وجود امکانات کافی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان و عدم آموزش کافی به ماموران و کارمندان سبب می‌شود تا موضوعاتی مشابه موضوع زندان اوین پیش آید.

وی اظهار کرد: پیش از این صحبت این بود که سازمان زندان‌ها تحت نظر قوه مجریه قرار گیرد؛ اما این موضوع محل اختلاف دستگاه‌های مختلف بود.

خرمشاهی با اشاره به بازدید‌های مختلف رئیس قوه قضاییه از زندان‌ها و اهتمام قوه قضائیه نسبت به موضوع زندان و زندانیان اظهار کرد: این بازدید‌ها و دستور اخیر ریاست قوه قضاییه به دادستان کل کشور نسبت به موضوع زندان اوین، جای امیدواری دارد؛ چرا که چشم عامه مردم نسبت به بالاترین مقام قوه قضائیه است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از زندان‌ها و بند‌های امنیتی اوین گام مثبتی در ابتدای کار خود برداشت و تصورم این است که گره کور این مسئله می‌تواند به دست آقای اژه‌ای باز شود.

فقط امروز فرصت داری برای خریدخونه تو ترکیه فرم پرکنی، اقامت و پاسپورت با ما!!

وی با تاکید بر لزوم وجود کمیته‌ای برای بررسی مستمر نواقص موجود در زندان‌ها عنوان کرد: لازم است در ذیل این کمیته موارد تشویقی و تنبیهی و کمبود‌ها گزارش شود و در کنار آن اقدام فرهنگی صورت گیرد و نحوه برخورد زندانبانان با زندانیان آموزش داده شود.

خرمشاهی در پایان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طبقه بندی زندانیان به طور کامل گفت: کمبود‌هایی در این زمینه برای اجرایی شدن طبقه بندی زندانیان وجود دارد که باید پیگیری شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه