ارسال به دیگران پرینت

​صفر کشکولی: همه داروهای بدنسازی سرطان‌زاست

صفر کشکولی، مربی اسبق تیم ملی ایران در رشته وزنه‌برداری و پرورش اندام متولد ۱۳۲۳ در شهر آبادان است. وی در سال ۱۳۴۱ مقام اول قهرمانی آسیا را در کشور کویت در رشته پرورش اندام کسب کرد؛ در سال۱۳۴۳ برای بازی‌های آسیایی انتخاب شد و در این زمان بود که توسط ساموئل خاچیکیان، کارگردان معروف قدم به عالم سینما نهاد. کشکولی در حدود یکصد و پنجاه فیلم و سریال بازی کرده است

​صفر کشکولی: همه داروهای بدنسازی سرطان‌زاست

۵۵آنلاین :

در کارنامه هنری صفر کشکولی بازی در فیلم‌ها و سریال‌های «مرد روز»، «لیلی و مجنون»، «آبشار طلا»، «اجاره‏نشین‌ها»، «سازمان ۴»، «شکار»، «خارج از محدوده»، «دلار»، «رویای نیمه شب تابستان»، «عروسی‌ات مبارک»، «سرحد»، «سفربخیر»، «اجاره نشین‌ها»، «آئینه عبرت»، «برگ‌ریزان»، «شلیک نهایی» و ... دیده می‌شود.

نظرتان درباره داروهای بدنسازی که جوانان مصرف می کنند چیست؟

در آن زمانی که قهرمان پرورش اندام و پرتاب دیسک بودم هیچ وقت از دارو و دوپینگ استفاده نکردم. باید ورزشکاران با فرهنگ ورزش آشنا باشند و فقط تندرستی و سلامتی‌شان را درنظر بگیرند. مصرف چنین داروهایی را اصلا به بدنسازان توصیه نمی‌کنم چرا که تمامی این داروها سرطان‌زاست. این داروها به مانند هورمون‌هایی است که به بدن جوجه چند روزه تزریق می‌شود تا خیلی سریع مرغ شود و برای کشتار آماده. جوانان نیز با مصرف این داروها به استقبال مرگ می‌روند. من به جوانان توصیه می‌کنند که سراغ دارو نروند و از غذای طبیعی و میوه های که خداوند آفریده است استفاده کنند.

خودتان چقدر به تغذیه‌تان اهمیت می‌دهید؟

خیلی زیاد. سعی می کنم میوه و سبزی به وفور بخورم. سن که بالا می‌رود باید در مصرف گوشت محدودیت داشته باشیم و کم‌تر مصرف کنیم. ماهی و مرغ را جایگزین گوشت قرمز کرده‌ام؛ بماند که این ماهی‌ها و مرغ‌ها هم هورمونی و ناسالم هستند ولی باز چاره‌ای نیست، باید این مواد غیرطبیعی را مصرف کنیم. نوشابه اصلا نمی‌خورم و از دمنوش‌های گیاهی زیاد می‌نوشم. استفاده از مواد طبیعی بسیار مفید است.

میانه‌تان با مصرف فست‌فود چگونه است؟

از غذاهای آماده استفاده نمی کنم. ترجیح می‌دهم غذای سنتی را بخورم. من مجردم و تمام غذاهایم را خودم درست می‌کنم و همیشه سعی کرده‌ام تا غذاهای سالم مصرف کنم تا تنی سالم داشته باشم.

پس آشپزی‌تان خوب است؟

بله، چون من آبادانی هستم ماهی را خوب درست می‌کنم. آبگوشت و دیگر غذاها را هم بلدم. حتی پیش آمده که در سفر هم خودم آشپزی می‌کنم و یا غذای آماده با خودم می‌برم و از غذاهای بین راهی استفاده نمی‌کنم.

مانند گذشته ورزش می‌کنید؟

نه متاسفانه، در حال حاضر فقط پیاده‌روی می‌کنم. من ورزش را برای سلامتی‌ام انجام می‌دهم و روزانه یک ساعت ورزش سبک می‌کنم.

به نظر شما چرا آستانه مردم این قدر پایین آمده است؟ عوامل محیطی و اقتصادی چقدر در این موضوع دخیل هستند؟

این شرایط بستگی به رفتار و شخصیت و منش انسان‌ها دارد و نمی‌توانم اظهارنظری قاطع داشته باشم. عوامل محیطی و اقتصادی حتما بر رفتار انسان‌ها تاثیر دارد ولی من نمی‌توانم نظری بدهم اما درباره خودم می‌توانم بگویم که اصلا اهل دعوا نیستم. اگر تعریف از خود نباشد، آدم مهربانی هستم. آرام هستم و مواقعی که کسی به من حرفی بزند عکس العملی نشان نمی‌دهم و آستانه تحملم بالاست و زود عصبانی نمی‌شوم.

منبع : سلامت آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه