ارسال به دیگران پرینت

پوتین با اردوغان و نتانیاهو درباره سوریه گفت وگو کرد

رئیس جمهوری روسیه در تماس های جداگانه ای با رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص مسائل سوریه گفت وگو کرد.

پوتین با اردوغان و نتانیاهو درباره سوریه گفت وگو کرد

۵۵آنلاین :

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به ابتکار طرف ترکیه ای برگزار شد و دو طرف درخصوص همکاری ها در رابطه با تثبیت اوضاع در منطقه امن ادلب مذاکره کردند.

دو طرف توافق کردند تلاش های مشترک برای مهار و نابودی تهدید تروریستی از این منطقه (ادلب) و اجرای تفاهم نامه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ سوچی را افزایش دهند. سران روسیه و ترکیه باتوجه به اجلاس پنجم سران کشورهای حامی مذاکرات آستانه که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود سایر مسائل مربوط به روند حل و فصل مسائل سوریه ازجمله تشکیل و آغاز بکار کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی کردند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا سران روسیه، ایران و ترکیه ۱۶ سپتامبر(۲۵ شهریور) برای گفت وگو درباره سوریه در آنکارا گردهم می آیند، گفت: در حال تدارک این دیدار هستیم. سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار بار در شهرهای سوچی روسیه (آذر ۹۶)، آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) با محوریت مبارزه با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه دیدار کرده اند.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین در خصوص مسائل خاورمیانه و موضوعات دستور کار دوجانبه گفت وگو کردند. دو طرف توافق کردند به تماس های خود ادامه دهند.

خبرگزاری رویرز نیز امروز گزارش داد که رجب طیب اردوغان در سفری قریب الوقوع ۲۷ اوت (۵ شهریور) به روسیه می رود.

اما پوتین امروز گفت وگوی تلفنی دیگری نیز داشت و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص اوضاع در سوریه به تبادل نظر پرداخت.

تاکید روسیه و اسرائیل بر حمایت از همکاری ها در سوریه

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز در خبر دیگری اعلام کرد: پوتین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تبادل نظر درباره دستور کار منطقه ای ادامه دادند و دو طرف به علاقه مندی متقابل برای حمایت از همکاری های روسیه و اسراییل در مساله سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم بین المللی اشاره کردند. نتانیاهو هم رئیس جمهوری روسیه را از نتایج دیدار اخیر خود از اوکراین قرار داد و در ادامه، مسائل مربوط به تحکیم روابط دوجانبه روسیه و اسراییل در عرصه های اقتصادی و بازرگانی را مطرح کرد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه