ارسال به دیگران پرینت

والیبال زنان ایران و کانادا

کانادا بازی والیبال خود با ایران را هم لغو کرد! | بعد از فوتبال حالا والیبال ماجرا چیست؟

چرا والیبال ایران به دعوت کانادا جواب رد داد؟

کانادا بازی والیبال خود با ایران را هم لغو کرد! | بعد از فوتبال حالا والیبال ماجرا چیست؟

رییس فدراسیون والیبال به لغو دیدار دوستانه تیم ملی والیبال زنان ایران و کانادا واکنش نشان داد.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با حضور در آخرین اردوی تمرینی تیم ملی نوجوانان دختر گفت: با توجه به تمرینات اولیه‌ای که از شما دیدم امروز شاهد پیشرفت خوبی بودم. مطمئنا می‌توانید در مسابقات آسیایی عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشید.

او افزود: رده‌های سنی از جهت پشتوانه‌سازی برای فدراسیون جهانی والیبال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل یک رده سنی را به رده‌های سنی اضافه کرد، یعنی برای فدراسیون جهانی علاوه بر برگزاری مسابقات رده های سنی، از جهت ارتقاء کیفیت بزرگسالان هم مهم است. وقتی زیبایی والیبال را در رده بزرگسالان می بینیم که در رده های پایه خوب کار کرده باشیم. هدف فدراسیون جهانی والیبال تولید تیم ملی خوب است.

داورزنی با بیان اینکه والیبال امسال کاری بی‌سابقه در تاریخ والیبال و دیگر رشته‌های توپی انجام داد افزود: اردوهای تدارکاتی و بازی های برون مرزی را تجربه کردید تا با تجربه بیشتر به مسابقات آسیایی بروید. خوشبختانه الان شرایط خوبی دارید و در جام کورناکیا هم توانستید عملکرد خوبی داشته باشید. در تایلند هم می‌توانید زیبایی بازی‌ها را به نمایش بگذارید. شما اولین گروهی هستید که بازی‌های رسمی ما را در سال جدید شروع می‌کنید و تقریبا با هفته اول لیگ ملت‌ها و آغاز کار تیم بزرگسالان همزمان است.

بیشتر بخوانید:

 

او افزود: هفته آینده شاهد دو رویداد مهم هستیم. سال شلوغی داریم و تا اواسط شهریور پشت سر هم مسابقاتی در رده‌های مختلف داریم و مطمئنم والیبال به دفعات می‌تواند دل مردم را شاد کند. امیدوارم اتفاق بیفتد و پخش رسانه‌ای داشته باشید و بتوانیم از طریق آپارات پخش کنیم تا خانواده هایتان و علاقمندان شما را ببینند و این هم انگیزه‌ای برای توسعه والیبال کشور می‌شود.

او خطاب به ملی‌پوشان نوجوان اعزامی به قهرمانی آسیا گفت: از چیزی نترسید و نگران نباشید. میدان، میدان جنگی است که باید برویم بجنگبم و با حریفان رقابت خوبی داشته باشیم. مصمم برویم و رقابت خوبی داشته باشیم. شما ابتدای راه هستید و باید چندین سال بجنگید تا نمایش خوبی داشته باشید. شما پشتوانه تیم بزرگسالان ما هستید و باید در رده جوانان و بزرگسالان نمایش خوبی داشته باشید. مراقب خودتان باشید و در تمرینات با تمرکز کار کنید.

داورزنی همچنین در مورد لغو بازی دوستانه تیم ملی والیبال زنان ایران و کانادا گفت: فدراسیونهای مختلف ملی با هم کار می‌کنند. ما با والیبال کشورهای مختلف تفاهم‌نامه داریم و بازی تدارکاتی می‌کنیم. با آمریکایی‌ها به دفعات بازی تدارکاتی و رسمی داشته‌ایم، بدون هیچ مشکلی و بدون اینکه وارد منازعات سیاسی شویم. اتفاقی که افتاد اصلا مجزا از بحث فوتبال برنامه ای تدارک دیده بودیم که چند بازی تدارکاتی را با دعوت فدراسین والیبال کانادا داشته باشیم و چند تیم دیگر هم دعوت بودند.

او افزود: یک روز آمریکایی ها ما را دعوت کردند و گفتیم اگر به تیم ما احترام می‌گذارید و در شرایط محترمانه کارها را انجام می‌دهید، می‌آییم که این اتفاق افتاد. الان هم مشکلی با فدراسیون کانادا نداریم و گفتیم در فرصت دیگری می‌آییم. همه باید به هم احترام بگذاریم. میدان مسابقه رقابتی است اما در خارج از مسابقه باید احترام بگذاریم و نباید آن را به بحث‌های سیاسی و بحث‌هایی که توسط جریانات دیگری دنبال می‌شود آلوده‌ کنیم چرا که این موضوعات شدیدا ضد ورزش و روابط خوب کشورها با هم است.

داورزنی ادامه داد: دشمنان قسم خورده ما هزینه می‌کنند تا فضای بین کشورها به ویژه کشورهایی که با ایران رابطه خوب دارند را تخریب کنند و همه روابط را به روابط سیاسی و پرتنش تبدیل کنند. ما کشوری دارای تاریخ و تمدن کهن هستیم و در ۴۰ سال بعد از انقلاب هم در میادین و رشته‌های مختلف حضور داشته‌ایم، به سبب توانمندی‌ها حرف برای گفتن داشته‌ایم، در خیلی رشته‌ها جزو سه کشور برتر جهان و در برخی رشته‌ها مثل والیبال جزو ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. این شاید برای دشمنان ما آزار دهنده است. پس از فرصت های مختلف برای سیاه‌نمایی استفاده می‌کنند.

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه تعجب می‌کنم که برخی دولتمردان کشورهای غربی وارد این بازیها می‌شوند، تاکید کرد: خودشان می‌دانند ایران دارای چه اقتداری است. تیم ملی والیبال مردان ما در این هفت هشت سال گذشته به دفعات با کانادا، آمریکا و سایر تیم‌ها بازی کرده است. همه این‌ها را هم در میادین مختلف برده‌ایم. اصلا بازی های والیبال میدان رقابتی خوب و نمایشی از توانمندی کشورهاست. متاسفانه جریاناتی که خود را ایرانی و وطن پرست می‌دانند، شروع به تخریب می‌کنند و از برخی سوژه‌ها استفاده می‌کنند.

او افزود: ما توسط فدراسیون کانادا دعوت شده بودیم که جو سازی ها و موضع گیری بد نخست وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال شرایطی را به وجود آورد که محترمانه از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوتشان را به وقت دیگری موکول کنیم چون حضور عزتمندانه ما در عرصه‌های مختلف مهم است. دوست داریم تیم ما چه در میدان رسمی و چه تدارکاتی بااحترام کامل شرکت کند. اگر حس کنیم این تیم در میدانی شرکت می‌کند که آن کشور موضع‌گیری بدی نسبت به مردم و دولت ما دارد، به همه ما بر می‌خورد. موضع گیری نخست وزیر کانادا را از فدراسیون والیبال کانادا جدا می‌کنیم. بنابراین از آنها تشکر کردیم و گفتیم در شرایط مناسب تری قبول می‌کنیم. متاسفانه موضع‌گیری دولت کانادا در یکی دو سال گذشته بی‌تدبیری است و ایران را وارد بحث‌های سیاسی کرده است. این نوع رفتار برای هیچ کدام ما قابل قبول نیست چون واقعیت کشور و ملت ما چیزی نیست که برخی‌ها می‌گویند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه