ارسال به دیگران پرینت

این پوست مصنوعی، فشار و دما را حس می‌کند

پژوهشگران آمریکایی نوعی پوست الکترونیکی ابداع کرده‌اند که می‌تواند قابلیت احساس فشار و دما را برای اعضای مصنوعی بدن فراهم کند. با استفاده از این پوست جدید می‌توان پروتزهای پیشرفته‌ای را برای بیماران قطع‌عضو ساخت.

این پوست مصنوعی، فشار و دما را حس می‌کند

۵۵آنلاین :

افرادی که دچار قطع عضو شده‌اند، نمی‌توانند نیروی به‌کارگرفته‌شده در اندام مصنوعی خود را احساس کنند؛ اما ممکن است پوست الکترونیکی قابل‌انعطاف، خودترمیم و صددرصد بازیافت‌پذیری که پژوهشگران دانشگاه کلرادو بولدر ابداع کرده‌اند، این شرایط را تغییر دهد.

این ماده ابداعی نازک و نیمه‌شفاف که «پوست الکترونیکی» نام گرفته، برخی ویژگی‌های عملکردی و مکانیکی پوست واقعی انسان را شبیه‌سازی می‌کند.

این پوست مصنوعی برای سنجش فشار، دما، جریان هوا و رطوبت، حسگرهایی دارد که می‌تواند به تولید اعضای مصنوعی بهتر کمک کند. توانایی این پوست الکترونیکی برای احساس فشار، عامل تعیین‌کننده در پیشرفت و بهبود اعضای مصنوعی است.

پوست الکترونیکی با پوشاندن اطراف پروتز، اندام مصنوعی را قادر خواهد ساخت که هنگام نگه‌داشتن یک فنجان یا لیوان، فشار را حس کند. دانستن میزان فشاری که دست مصنوعی برای نگه‌داشتن فنجان به کار می‌گیرد، ممکن است به بیمار در پیشگیری از شکستن ناگهانی لیوان کمک کند.

◽️اگر به کارایی این پوست فکر می‌کنید، پوست واقعی می‌تواند به افراد در پیشگیری از سوختن و صدمه دیدن کمک کند. پوست الکترونیکی می‌تواند اساسا عملکردهای پیشگیری‌کننده را تقلید کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه