ارسال به دیگران پرینت

جوایز اسکار به تعویق خواهد افتاد ؟

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار امروز طی جلسه‌ای آنلاین درباه تاریخ جدید نود سومین دوره این جوایز سینمایی تصمیم گیری خواهد کرد.

جوایز اسکار به تعویق خواهد افتاد ؟

 هیات مدیره آکادمی چند روز پس از اتخاذ تصمیماتی درباره افزایش گوناگونی نژادی در جوایز سینمایی اسکار، امروز (دوشنبه) قرار است طی جلسه‌ای آنلاین درباره تاریخ برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۱ تصمیم‌گیری کنند.

پیش از این تاریخ ۲۸ فوریه برای نود و سومین دوره جوایز اسکار اعلام شده بود اما شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های سینمایی، توقف تولید و پیش‌تولیدات آثار سینمایی که قرار بود برای اکران در آخر سال میلادی آماده شوند و همچنین مختل شدن جشنواره‌های مهم سینمایی چون کن و ونیز که معممولا نقطه آغازی برای رقابت اسکار است، اجرای برنامه‌های هالیوود را با مشکل رو به رو کرده است. 

هالیوود ریپورتر از برخی منابع آگاه اطلاع یافته که هیات مدیره آکادمی اسکار تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۱ را تا هشت هفته به تعویق خواهد انداخت و پنجره زمانی رسیدن به شرایط قانونی حضور در این جوایز به تاریخی پس از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ منتقل خواهد شد. این تصمیمات در حالی اتخاذ خواهد شد که شیوع ویروس کرونا هنوز در آمریکا فروکش نکرده است و ایالت کالیفرنیا بیشترین آمارهای ابتلای روزانه را در ماه جاری به ثبت رسانده است و بنابر اعلام برخی کارشناسان احتمال وقوع موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا تا پایان سال وجود دارد. 

قرار نیست در مقطع کنونی درباره شکل برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۱ (فیزیکی یا مجازی) تصمیم‌گیری شود چرا که هنوز فرصت کافی برای بررسی شرایط شیوع ویروس کرونا تا رسیدن به مراسم اسکار وجود دارد. 

تعویق جوایز آکادمی اسکار امری بی‌سابقه نیست و پیش از این سه بار در سال ۱۹۳۸ به سبب وقوع سیل در لس آنجلس، در سال ۱۹۶۸ و پس از ترور مارتین لوتر کینگ و در سال ۱۹۸۱ و پس از اقدام به تررو رونالد ریگان، برگزاری این رویداد سینمایی به تعویق افتاده است. 

همچنین بازه زمانی واجد شرایط شدن برای رقابت در جوایز سینمایی اسکار نیز پیش از این و در ششمین دوره این جوایز به بیش از ۱۲ ماه افزایش یافته است. در آن دوره از جوایز اسکار که در سال ۱۹۳۴ برگزار شد، فیلم‌ها یک بازه زمانی ۱۷ ماهه (از اول اوت ۱۹۳۲ تا ۳۱ دسامبر ۱۹۳) را پیش از برگزاری مراسم اسکار فرصت داشتند. 

جوایز اسکار تنها رویدادی نیست که برگزاری آن با مشکلاتی رو به رو است و هفتاد و چهارمین دوره جوایز تئاتر تونی نیز که قرار بود در تاریخ ۷ ژوئن برگزار شود نیز به زمان دیگری موکول شده و هنوز تاریخ جدیدی برای آن اعلام نشده است و حتی احتمال لغو این جوایز نیز مطرح است، گرچه بسیاری از نمایش‌های تئاتر برادوی پیش از این تعطیلی توسط اعضای جوایز تونی مشاهده شده است.

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه