ارسال به دیگران پرینت

معرفی خودرو جتا VS۵ | امکانات خودرو جتا VS۵

رونمایی از خودرو جتا VS5 | امکانات باورنکردنی خودرو جتا VS5 را ببینید

در ویدیو زیر به معرفی خودرو جتا VS5 پرداخته ایم.

رونمایی از خودرو جتا VS5 | امکانات باورنکردنی خودرو جتا VS5 را ببینید

به گزارش شمانیوز : یکی از محصولاتی وارداتی در ایران خودرو جتا VS5 است. خودرو جتا VS5 یکی دیگر از محولات کشور چین است. این خودرو  یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری است. خودرو جتا VS5 توسط شرکت ماموت خودرو وارد شده است. در ادامه بررسی بیشتر این خودرو پراخته ایم. 

مشخصات فنی جتا VS5

جتا VS5 از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو TSi متعلق به گروه فولکس بهره می برد که با کد EA211 شناخته می شود. این موتور می تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 جتا VS5 با این مشخصات فنی 9.2 ثانیه است.

جتا VS5 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

ایمنی جتا VS5

جتا VS5 به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. جتا VS5 به تنهایی مورد تست ایمنی قرار نگرفته، اما به توجه به یکسان بودن این خودرو با فولکس تائوس می توان اعتبار تائوس (5 ستاره ایمنی یورو انکپ) را به حساب VS5 نیز واریز کرد.

نسخه آزمایشی جتا VS5 که برای تست توسط ماموت خودرو در اختیار خبرنگاران قرار گرفت تنها از امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS به همراه کروز کنترل هوشمند بهره می برد و خبری از سایر رادار ها و تجهیزات کمک رانندگی در این خودرو نبود.

امکانات رفاهی جتا VS5

جتا VS5 در زمینه امکانات رفاهی به مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم اتو استارت/استاپ، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای اتوماتیک، صندلی راننده 6 جهته برقی، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دنده عقب، سیستم مولتی مدیا با کلید های کنترل از روی فرمان، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است که برای این خودرو قابل قبول به نظر می‌رسد.

خودرو جتا vs5

طراحی ظاهری جتا VS5

جتا VS5 در واقع همان سئات آتکا است و تفاوت چشمگیری در طراحی آن ها مشاهده نمی‌شود. این خودرو به هیچ عنوان طراحی شبیه به سایر خودرو های چینی نداشته و بیشتر به یک خودرو اروپایی شباهت دارد. در طراحی بخش جلوی خودرو، چراغ‌ها، ترکیب آن‌ها با جلوپنجره، مشبک کردن جلوپنجره و ورودی هوای سپر به طور زیبا و هماهنگ اجرا شده‌اند و خودرو از دور احساس اروپایی بودن را القا می‌کند. کلیه جزئیات به صورت اصولی و بدون اغراق و شلوغی در کنار هم طراحی شده‌اند.

نکته مورد توجه این است که طراح از به کار بردن خطوط عمیق و شکسته خودداری کرده است که این کار باعث می‌شود طراحی خودرو عمر بیشتری داشته باشد. در نمای کناری، همه چیز به طور کامل هماهنگ شده است. ابعاد رینگ‌ها کاملاً مناسب ابعاد خودرو هستند و یک خط شخصیت زیبا از چراغ‌های جلو تا عقب کشیده شده است. در نمای پشتی نیز همه چیز به سبک سئات آتکا اصلی طراحی شده است، اما باید اشاره کرد که قالب چراغ‌های جلو، مشبک کردن جلوپنجره، قالب و گرافیک چراغ‌های عقب در جتا VS5 کمی نسبت به سئات آتکا تغییر کرده است. همچنین، لوگوی J در قسمت جلو و عقب نصب شده است که حرف اول نام برند Jetta را نشان می‌دهد.

خودرو جتا vs5

کابین و فضای داخلی جتا VS5

با وجود شباهت های فراوان کابین جتا VS5 به سئات آتکا 2023، تفاوت‌های جزئی نیز در آن مشاهده می‌شود. به طور مثال، پوسته و ظاهر کار تقریباً بدون تغییر باقی مانده است، اما مکان نمایشگر مالتی‌مدیا و دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع تغییر یافته و نشانگرهای پشت فرمان نیز گرافیک متفاوتی نسبت به سئات آتکا دارد. با این حال، هیچ یک از این تغییرات نتوانسته طراحی اروپایی و یا به عبارتی فولکس‌ واگنی جتا VS5 را مخفی کند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه