ارسال به دیگران پرینت

کلاهبرداری در ایام محرم | شیوه جدید کلاهبرداری | کلاهبرداری

شیوه جدید کلاهبرداری در ایام محرم | هشدار جدی گول نخورید !

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: مجرمان سایبری در ایام محرم با روش‌های مختلف از جمله جمع‌آوری نذورات و بارگذاری نرم‌افزار موبایلی مذهبی کلاهبرداری می‌کنند.

شیوه جدید کلاهبرداری در ایام محرم | هشدار جدی گول نخورید !

سرهنگ سید احمد موسوی  با اشاره به اینکه مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از راه‌هایی وارد می‌شوند که برای شهروندان اهمیت داشته باشد، اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، مجرمان سایبری با روش‌های مختلف از جمله جمع‌آوری نذورات و بارگذاری نرم‌افزار موبایلی مذهبی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو ممکن است با ارائه فایل‌های مذهبی آلوده به بدافزار، اطلاعات کاربران را سرقت کنند، بیان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌ و فروشگاه‌های معتبر است و شهروندان به هیچ عنوان به پیام‌های حاوی لینک یا کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

موسوی با اشاره به ترفند اغلب کلاهبرداران، افزود: مجرمین سایبری با تحریک احساسات کاربران و انتشار تصاویر افراد بی‌بضاعت در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌ی دریافت نذورات اقدام به درج شماره کارت اشخاص و دریافت وجوهات از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت پرداخت اینترنتی نذورات به اطلاعیه‌های صادره از سوی رسانه‌های رسمی و هیئات مذهبی توجه کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان موارد مجرمانه را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه