ارسال به دیگران پرینت

بولتون | جمهوریخواهان نباید با ترامپ مماشات کنند

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

بولتون  |  جمهوریخواهان نباید با ترامپ مماشات کنند

به نقل از ایندیپندنت، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا بار دیگر از ادعا‌های ترامپ درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

بر این اساس، بولتون در یادداشتی نوشت: حزب جمهوریخواه به نادرستی در حال مماشات با ترامپ درباره ادعا‌های وی پیرامون تقلب در انتخابات آمریکا است. ترامپ به طور ناعادلانه‌ای روند انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برده و به صورت ناامیدکننده‌ای در انتقال قدرت به جو بایدن سنگ اندازی می‌کند.

وی تاکید کرد: هنوز اعتبار حزب جمهوریخواه به دلیل ادعا‌های ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات خدشه دار نشده است، اما از این پس این اتفاق رخ خواهد داد.

بولتون خاطر نشان کرد: حمایت پمپئو از ترامپ و ادعای او مبنی بر انتقال آرام قدرت به دولت دوم ترامپ متوهمانه است. پمپئو احتمالاً می‌خواهد کارزار انتخاباتی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را از هم اینک راه اندازی کند.

پیشتر نیز، جان بولتون ضمن انتقاد از اظهارات اخیر مایک پمپئو درباره پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر درست برخلاف اعلام رسانه‌های معتبر این کشور، گفت پمپئو با این کار اعتبار خود را از بین می‌برد. مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به مجری شبکه سی ان ان گفت: تصور می‌کنم مایک با گفتن این حرف‌ها از اعتبار بین المللی خود کاست.

مقام سابق دولت آمریکا گفت فکر می‌کنم "افراد بسیار کمی" در دولت ایالات متحده هستند که معتقدند ترامپ صادقانه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. بولتون سپس این گمانه را مطرح کرد که شاید پمپئو این اظهارات را برای جلوگیری از اخراج خود و یا در مسیر رسیدن به نامزدی حزب جمهوری خواه درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا عنوان کرده است.

بولتون در خصوص امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات و تبعات آن بر روی امنیت ملی آمریکا گفت بایدن و ترامپ باید در جریان قرار بگیرند که در نهایت یکی از آن‌ها باید به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی شود.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پایان نرسیده و دولت کنونی مطمئن از پیروزی خود در انتخابات است. پمپئو که به تازگی از انتقال قدرت آرام به دور دوم ریاست جمهوری ترامپ گفته بود، هم نوا با دونالد ترامپ گفت دولت فعلی اطمینان دارد که برنده انتخابات ریاست جمهوری است و با به دست گرفتن دوباره قدرت در ۲۰ ژانویه، تمامی ابزار‌های لازم برای تامین امنیت آمریکایی را بکار خواهد بست.

از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از ۸ روز می‌گذرد، در حالیکه بایدن خود را رئیس جمهور منتخب می‌داند و ترامپ همچنان از تقلب در انتخابات می‌گوید.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه