ارسال به دیگران پرینت

الحشد الشعبی | تاکیدعبدالعزیز المحمداوی بر حمایت کامل از دولت عراق

رئیس ستاد عملیات الحشد الشعبی در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق بر حمایت کامل از مصوبات دولت و دستورهای فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد.

 الحشد الشعبی  |  تاکیدعبدالعزیز المحمداوی بر حمایت کامل از دولت عراق

«عبدالعزیز المحمداوی» (ابوفدک)، رئیس ستاد عملیات الحشد الشعبی روز جمعه با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار کرد.

در این دیدار تازه ترین تحولات امنیتی عراق و روند تعقیب تروریست‌های داعش که در پی بر هم زدن ثبات و امنیت در برخی مناطق هستند، بررسی شد.

المحمداوی در این دیدار تأکید کرد که سازمان الحشد الشعبی نهادی رسمی و مرتبط با دولت عراق و تابع دستورهای فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست وزیر) است.

او همچنین بر اهمیت همراهی و ایستادن در کنار دولت و حمایت از اجرای مصوبات و احترام به اقتدار آن تأکید کرد.

رئیس ستاد الحشد الشعبی افزود که بسیج مردمی به تلاش برای مبارزه با تروریسم، بازگشت خانواده‌های آواره و بستن پرونده پناهجویان و آوارگان در عراق ادامه می‌دهد و از نقش سازمان ملل در کمک و حمایت از عراق قدردانی کرد.

الحشد الشعبی از نیروهای مسلح موثر و اصلی عراق در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش به شمار می‌رود که نقش مهمی در برقراری و تأمین امنیت در این کشور دارد.

آیت الله سید علی سیستانی در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۳ خرداد ۹۳) تنها سه روز پس از حمله داعش به عراق، فتوای جهاد کفایی را صادر کرد که به موجب آن سازمان الحشد الشعبی برای سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش شکل گرفت.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه