ارسال به دیگران پرینت

نخستین سفیر تاریخ امارات در اسرائیل منصوب شد

"محمد محمود آل خاجه" روز یکشنبه به عنوان نخستین سفیر امارات متحده عربی در اسرائیل سوگند خورد. این مراسم در شهر ابوظبی؛ پایتخت امارات و با حضور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر و نایب رییس امارات و حاکم دبی و نیز منصور بن زاید آل نهیان صورت گرفت.

نخستین سفیر تاریخ امارات در اسرائیل منصوب شد

"محمد محمود آل خاجه" روز یکشنبه به عنوان نخستین سفیر امارات متحده عربی در سرزمین‌های اشغالی سوگند خورد.

به گزارش خبرگزاری وام امارات، این مراسم در شهر ابوظبی؛ پایتخت امارات و با حضور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر و نایب رییس امارات و حاکم دبی و نیز منصور بن زاید آل نهیان صورت گرفت.

امارات متحده عربی ۵ بهمن ماه در صفحه رسمی خود در توئیتر از موافقت هیأت وزیران این کشور برای بازگشایی سفارت ابوظبی در تل‌آویو خبر داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در همین روز اعلام کرد که سفارت این رژیم با ورود هیات دیپلماتیک صهیونیست ها، روز یکشنبه به طور رسمی در ابوظبی افتتاح شده است.

«ایتان نائه» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در ترکیه، بطور موقت، تا چند ماه آینده که سفیر دائم در امارات تعیین شود، ریاست هیأت سیاسی اسرائیل در ابوظبی را به عهده خواهد داشت.

خبر افتتاح سفارت امارات در ابوظبی چند روز پس از آن رخ داده بود که این سفارت در منامه از چند هفته پیش کار خود را آغاز کرده بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه