ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی مهم از قیمت طلا در آینده نزدیک

قیمت جهانی طلا ظرف یک هفته گذشته ۷۱ دلار افت کرده است. اما قیمت طلا در بازار ایران، واکنش چندانی به ریزش قیمت جهانی طلا نشان نداده و قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در نوسان است. قیمت طلا در بازار چه می‌شود؟

پیش بینی مهم از قیمت طلا در آینده نزدیک

از هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند نزولی داشت. کاهش قیمت طلا، از خبر انتصاب مجدد رئیس فدرال رزرو آغاز شد و حالا با خبر شیوع سویه جدید ویروس کرونا، این افت بیشتر شده است.

قیمت جهانی طلا امروز ۷ آذر ماه به ۱۷۹۱ دلار رسید. این در حالی است که در چند روز گذشته قیمت طلا کانال ۱۸۰۰ دلاری را پس گرفته بود. اما این افت مجددا آغاز شده است. البته بازار جهانی طلا، برای حرکت بعدی خود در انتظار گزارش جدید بانک مرکزی آمریکاست.

قیمت طلا در هفته اول آذر

با وجود نوسان قیمت انس جهانی، در بازار ایران قیمت طلا ظرف چند هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت. قیمت طلا در اواخر آبان و هفته اول آذر ماه نهایتا نوسان ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی داشت و در محدوده یک میلیون و ۲۴۰ تا ۲۷۰ هزار تومان در نوسان بود.

قیمت طلا امروز ۷ آذرماه هم به یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام بهار آزادی هم ۱۲ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان بود.

اگرچه قیمت طلا و سکه در بازار داخل هم افت داشته اما این افت، معادل ریزش قیمت جهانی طلا نبوده است. اینجاست که نشان می‌دهد قیمت طلا در بازار ایران، همچنان وابسته به قیمت دلار است و بیش از آنکه به تحولات جهانی واکنش نشان دهد، به نرخ دلار در بازار ایران واکنش نشان می‌دهد.

قیمت دلار در بازار آزاد ایران وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. آن هم در شرایطی که فردا ۸ آذرماه دور جدید مذاکرات وین از سر گرفته می‌شود و بسیاری امیدوار بودند که با نزدیک شدن به زمان مذاکرات، قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

اما در هفته گذشته نه تنها قیمت دلار کاهش پیدا نکرد که افزایش هم یافته است. بر این اساس به نظر می‌رسد قیمت طلا این بار هم مانند دفعات قبل، بیشتر از آنکه از تحولات بازار جهانی تاثیر بگیرد، تحت تاثیر قیمت دلار است.

اما نکته مهم درباره قیمت دلار این است که قیمت دلار این بار به آغاز مذاکرات هسته‌ای واکنش خنثی داشت و حتی می‌توان قیمت دلار به آغاز مذاکرات بی‌تفاوت بود و بیشتر به شاخص‌های اقتصادی واکنش نشان داده تا آغاز مذاکرات.

البته روند بازار نشان می‌دهد که معامله‌گران دلار و طلا در یکی دو روز گذشته محتاط‌تر شده‌اند. به خصوص معامله‌گران طلا. آنها منتظرند که ببینند آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین چه اثری بر قیمت داخلی دلار می‌گذارد. اگر مذاکرات به بازار ارز، سیگنال مثبت ارسال کند، ممکن است قیمت دلار کانال ۲۹ هزار تومان را از دست بدهد و ارزانتر شود.

آن زمان می‌توان امیدوار بود که قیمت طلا هم کمی ارزانتر شود و حتی وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی شود.

اما اگر آغاز مذاکرات برای معامله‌گران بازار ارز، مثبت نباشد، قیمت دلار می‌تواند افزایش پیدا کند و آن زمان قطعا باید انتظار افزایش قیمت طلا را داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه