ارسال به دیگران پرینت

تسلا | تسلا رودستر

تسلا رودستر، صفر تا صد در کمتر از یک ثانیه! | ادعای جدید و جسورانه ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل مشهور و جسور شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، بار دیگر با ادعایی شگفت‌انگیز دنیای خودرو را به لرزه درآورده است.

تسلا رودستر، صفر تا صد در کمتر از یک ثانیه! | ادعای جدید و جسورانه ایلان ماسک

ایلان ماسک و ادعای جسورانه جدیدش: تسلا رودستر، صفر تا صد در کمتر از یک ثانیه!

ایلان ماسک، مدیرعامل مشهور و جسور شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، بار دیگر با ادعایی شگفت‌انگیز دنیای خودرو را به لرزه درآورده است. او می‌گوید که نسل دوم خودروی الکتریکی اسپرت تسلا رودستر، در زمانی کمتر از یک ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

آیا این ادعا واقعیت دارد؟

سابقه نشان داده است که ماسک در پیش‌بینی‌های جسورانه خود، همواره دقیق عمل نکرده است. با این حال، بسیاری از پیش‌بینی‌های او در مورد شرکت تسلا به حقیقت پیوسته‌اند. به همین دلیل، بسیاری از مردم به ادعای جدید او در مورد تسلا رودستر با تردید و در عین حال، هیجان نگاه می‌کنند.

مشخصات فنی و زمان عرضه

اولین تراشه ایلان ماسک در مغز یک انسان کاشته شد

ماسک قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ از طرح نهایی رودستر رونمایی کند و در سال ۲۰۲۵، این خودروی خارق‌العاده را به بازار عرضه کند. به گفته او، تاخیر در عرضه این خودرو، به دلیل ارتقای طراحی و نوآوری‌های شگفت‌انگیزی است که در آن به کار رفته است.

مقایسه با دیگر خودروها

اگر ادعای ماسک به واقعیت تبدیل شود، تسلا رودستر به سریع‌ترین خودروی تولیدی در تاریخ تبدیل خواهد شد. رکورد فعلی سرعت صفر تا صد، متعلق به دوج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ با زمان ۱.۶۶ ثانیه است.

بسته آپشن اسپیس‌ایکس

اما این همه ماجرا نیست! ماسک در گذشته به شوخی از "بسته آپشن اسپیس‌ایکس" برای رودستر سخن گفته بود. این بسته شامل ۱۰ پیشران موشکی کوچک است که به شتاب، سرعت، ترمزگیری و قدرت خودرو در پیچ‌ها می‌افزایند.

واکنش‌ها به این ادعا

ادعای ماسک در مورد تسلا رودستر، با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم روبرو شده است. برخی از طرفداران تسلا از این سوپرخودرو هیجان‌زده هستند، اما برخی دیگر نگرانی‌هایی در مورد ایمنی و قانونی بودن آن دارند.

نتیجه‌گیری

هنوز مشخص نیست که آیا ایلان ماسک می‌تواند به وعده خود عمل کند یا خیر. اما اگر او به این هدف دست پیدا کند، بدون شک تسلا رودستر به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ صنعت خودروسازی شناخته خواهد شد و طرز تفکر ما در مورد خودروهای الکتریکی را دگرگون خواهد کرد.

نکات قابل توجه:

سرعت صفر تا صد تسلا رودستر، طبق ادعای ماسک، زیر یک ثانیه است.

این خودرو در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.

ماسک از "بسته آپشن اسپیس‌ایکس" برای رودستر سخن گفته است که شامل ۱۰ پیشران موشکی کوچک است.

ادعای ماسک با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم روبرو شده است.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه