ارسال به دیگران پرینت

اعتیاد | ترک اعتیاد

کنترل اعتیاد لاکچری با ۵۰ میلیون تومان!

اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که هر کسی را می‌تواند گرفتار کند. در این میان، کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان یکی از راه‌های مهار این بیماری مطرح می‌شوند.

کنترل اعتیاد لاکچری با ۵۰ میلیون تومان!

کنترل اعتیاد لاکچری با ۵۰ میلیون تومان!

اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که هر کسی را می‌تواند گرفتار کند. در این میان، کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان یکی از راه‌های مهار این بیماری مطرح می‌شوند. اما این کمپ‌ها تنوع زیادی دارند و از خدمات معمولی تا لاکچری و از هزینه‌های مصوب تا مازادهای چند ده میلیونی را شامل می‌شوند.

در این بخش به صحبت‌های محمود برزگر، مدیر اداره بهزیستی شهرستان تهران، می‌پردازیم. ایشان توضیح می‌دهند که 32 کمپ اختیاری، یک کمپ اجباری و یک کمپ رایگان (خیریه) در سطح شهرستان تهران فعال هستند. هر کدام از این کمپ‌ها ظرفیت 40 نفر را دارند و دوره درمان و قرنطینه در آنها از 21 روز تا 3 ماه متغیر است. قطع مصرف کامل مواد مخدر بدون استفاده از کمک‌درمان‌های دارویی مانند متادون، محیط استاندارد و بهداشتی، حضور مسئول فنی، مشاور، روانشناس، پزشک و در مواردی پرستار از جمله الزامات این کمپ‌هاست. مددجویان می‌توانند حداکثر تا 3 دوره در این کمپ‌ها بستری شوند، به شرطی که خودشان تمایل به این کار داشته باشند. هر نوع اجبار به بستری شدن غیرقانونی است و مجازات دارد.

مدیر کمپ ترک اعتیاد لنگرود در زندان درگذشت! | دو ماه پس از حادثه آتش سوزی در زندان فوت کرد

با جستجو در فضای مجازی، لیست‌هایی از کمپ‌های لاکچری با خدمات وی‌آی‌پی به چشم می‌خورد. این کمپ‌ها خدماتی مانند ترک اعتیاد بدون درد و خماری، اتاق اختصاصی، استخر، ماساژ، سالن بازی (بیلیارد و پلی‌استیشن)، زمین ورزش (فوتبال و والیبال)، روف‌گاردن و منوی غذایی سفارشی را ارائه می‌دهند. هزینه این کمپ‌ها با توجه به تعداد تخت‌های اتاق از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و تا بیش از 50 میلیون تومان هم می‌رسد.

در مقابل این کمپ‌های لاکچری، تجربه‌های دیگری هم وجود دارد. احمد، یکی از بهبودیافتگان، می‌گوید: «آخرین کمپی که من در آن بستری شدم جایی بود نزدیک ورامین. امکانات رفاهی بسیار کم بود و حتی تخت‌های فلزی هم زهواردررفته بودند. حمام هم فقط هفته‌ای یک‌بار و با آب گرم بود. در نهایت بعد از 21 روز، حدود 3 میلیون تومان هم برای این خدمات پرداختیم.»

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه